Respirar el verd

L’escola comunitat d’aprenentatge Can Besora, de Mollet del Vallès escull amb molta cura el lloc i les propostes a dur a terme durant les colònies. Els nens i nenes de cicle mitjà es troben gaudint de la convivència amb els companys i companyes i del contacte amb l’entorn sota l’orientació d’educadors experts en natura.

Amb els peus glaçats a l’aigua i el cap bullint de preguntes.
Amb els peus glaçats a l’aigua i el cap bullint de preguntes.


Un esforç compensat
Compartir totes les hores del dia, preparar i dur a terme activitats participatives conjuntament, menjar i dormir plegats, crea lligams molt més intensos dels que sorgeixen en situació habitual a l’aula. Enfortir les relacions entre els membres del grup afavoreix la dinàmica de funcionament intern del grup classe com a comunitat que comparteix l’objectiu d’aprendre.

Sortir amb qualitat
El contacte amb la natura es pot tornar tan puntual en ocasions a les nostres escoles, que  cal escollir amb cura on sortim i com aprofitem el temps limitat del que disposem. No podem acceptar qualsevol activitat només perquè ens la fan uns altres ni té sentit limitar-se a reproduir a l’entorn natural el mateix que fem a l’aula, cal seleccionar amb atenció i apreciar en tot el seu valor els moments clau com aquest.

A la realitat hi és tot
Ecosistemes, hàbitat, relacions entre éssers vius, canvi, diversitat, semblances i diferències, regularitats, propietats, funcions, restes i rastres, intervenció humana, sostenibilitat, respecte, pol·lució, mesures, comparació, observació, interpretació, curiositat, preguntes, hipòtesi,… Pot ser millor treballar a partir d’un llibre? 

I el currículum diu….
Objectiu 8: Identificar els principals elements de l’entorn natural, analitzar la seva organització, les seves característiques i interaccions i aplicar aquesta anàlisi a diferents escales espacials i temporals.

Accés a l’arxiu en PDF.

Leave a Reply