SETMANA 5: CIÈNCIA I CUINA

Benvingudes a la cinquena setmana del Campu d’Estiu del LAB0_6 del 2023. Com molt bé ja us han explicat els vostres fills i filles al llarg d’aquesta setmana hem fet investigacions i activitats sobre la ciència i la cuina. Us ho explica cada grup a continuació.

HOLA! SOM EL GRUP 1 DE LA SETMANA 5

AQUÍ TENIU EL VÍDEO RECOPILATORI DE L’ÚLTIMA SETMANA DEL CAMPUS.

https://drive.google.com/file/d/1AuXT2cGtajTeRzuE7uA8-aA36cJYHCGd/view?usp=sharing

FEM GELATS!

ENS VISITEN CUINERS!

ESTONES AL LAB

AIGUA DE COLORS

HOLA! SOM EL GRUP 2 DE LA SETMANA 5

FEM GELATS!

ENS VISITEN CUINERS!

ESTONES AL LAB

AIGUA DE COLORS

HOLA! SOM EL GRUP 3 DE LA SETMANA 5

FEM GELATS!

ENS VISITEN CUINERS!

AIGUA DE COLORS

SETMANA 4: ÉSSER VIU

Benvingudes a la quarta setmana del Campu d’Estiu del LAB0_6 del 2023. Com molt bé ja us han explicat els vostres fills i filles al llarg d’aquesta setmana hem fet investigacions i activitats sobre l’ésser viu. Us ho explica cada grup a continuació.

HOLA! SOM EL GRUP 1 DE LA SETMANA 4

AQUÍ TENIU EL NOSTRE PODCAST ON US EXPLIQUEM EL MÉS INTERESSANT D’AQUESTA SETMANA

https://drive.google.com/file/d/1ZCM6XhOSZNQMPOJ61fzgo9pA0ttCAJR8/view?usp=sharing

METRE QUADRAT

NIU VOLANT

PLANTAR LLAVORS

BUSQUEM ÉSSERS VIUS

ESTONES AL LAB

HOLA! SOM EL GRUP 2 DE LA SETMANA 4

AQUÍ TENIU EL NOSTRE PODCAST ON US EXPLIQUEM EL MÉS INTERESSANT D’AQUESTA SETMANA

https://drive.google.com/file/d/1uaHwYW-B5nn-uBiMTsnZy1aCAZKvvIjy/view?usp=sharing

METRE QUADRAT

NIU VOLANT

PLANTAR LLAVORS

BUSQUEM ÉSSERS VIUS

ESTONES AL LAB

HOLA! SOM EL GRUP 3 DE LA SETMANA 4

AQUÍ TENIU EL NOSTRE PODCAST ON US EXPLIQUEM EL MÉS INTERESSANT D’AQUESTA SETMANA

https://drive.google.com/file/d/1ZCM6XhOSZNQMPOJ61fzgo9pA0ttCAJR8/view?usp=sharing

NIU VOLANT

PODEM REVIURE UNA PLANTA?

BUSQUEM ÉSSERS VIUS

SETMANA 3: CAIXES DE CIÈNCIA

Benvingudes a la primera setmana del Campu d’Estiu del LAB0_6 del 2023. Com molt bé ja us han explicat els vostres fills i filles al llarg d’aquesta setmana hem fet investigacions i activitats sobre les Caixes de ciència . Us ho explica cada grup a continuació.

HOLA! SOM EL GRUP 1 DE LA SETMANA 3

AQUÍ TENIU EL NOSTRE PODCAST ON US EXPLIQUEM EL MÉS INTERESSANT D’AQUESTA SETMANA

https://drive.google.com/file/d/1sjjZAailUQZ9fYJMpu-PnlBBCxIDrNZ-/view?usp=sharing

A LA MANERA DE LA CIÈNCIA

ADF

CONSTRUCCIÓ I JOC DEL TÚNEL DEL TERROR

GIMCANA

HOLA! SOM EL GRUP 2 DE LA SETMANA 3

AQUÍ TENIU EL NOSTRE PODCAST ON US EXPLIQUEM EL MÉS INTERESSANT D’AQUESTA SETMANA

https://drive.google.com/file/d/1iBJvPULLQYPem2UpCVnqnubx7IEAzN0n/view?usp=sharing

AIRE I VENT

A LA MANERA DE LA CIÈNCIA

ADF

GIMCANA

HOLA! SOM EL GRUP 3 DE LA SETMANA 3

AQUÍ TENIU EL NOSTRE PODCAST ON US EXPLIQUEM EL MÉS INTERESSANT D’AQUESTA SETMANA

https://drive.google.com/file/d/1mCubnEEgU7ZBspuJwzhDKYVH927IIvav/view?usp=sharing

CAIXA DE MÚSICA

ADF

PSICOMOTRICITAT

GIMCANA

SETMANA 2: GEOLOGIA

Benvingudes a la segona setmana del Campu d’Estiu del LAB0_6 del 2023. Com molt bé ja us han explicat els vostres fills i filles al llarg d’aquesta setmana hem fet investigacions i activitats sobre les Geologia . Us ho explica cada grup a continuació.

HOLA! SOM EL GRUP 1 DE LA SETMANA 2

AQUÍ TENIU EL NOSTRE PODCAST ON US EXPLIQUEM EL MÉS INTERESSANT D’AQUESTA SETMANA

https://drive.google.com/file/d/18gvdjoBl7bV5crv0coeg8SxDNpdjGMhL/view?usp=sharing

BOLES DE TERRA

GEOLOGIA

MINES DE CARDONA

FORATS I RIUS

ESTONES AL LAB

HOLA! SOM EL GRUP 2 DE LA SETMANA 2

AQUÍ TENIU EL NOSTRE PODCAST ON US EXPLIQUEM EL MÉS INTERESSANT D’AQUESTA SETMANA

https://drive.google.com/file/d/1AkX-dbhZH6LC9P26djOj3LtrqX-okrVp/view?usp=sharing

BOLES DE TERRA

GEOLOGIA

MINES DE CARDONA

ESTONES AL LAB

PODCAST

HOLA! SOM EL GRUP 3 DE LA SETMANA 2

AQUÍ TENIU EL NOSTRE PODCAST ON US EXPLIQUEM EL MÉS INTERESSANT D’AQUESTA SETMANA

https://drive.google.com/file/d/1JKD94E5KYXEfiw43C9QchIwpKWwnGCfX/view?usp=sharing

BOLES DE TERRA

MINES DE CARDONA

FORATS I RIUS

SETMANA 1: TECNOLOGIA I ENGINYERIA

Benvingudes a la primera setmana del Campu d’Estiu del LAB0_6 del 2023. Com molt bé ja us han explicat els vostres fills i filles al llarg d’aquesta setmana hem fet investigacions i activitats sobre la Tecnologia. Us ho explica cada grup a continuació.

HOLA! SOM EL GRUP 1 DE LA SETMANA 1

AQUÍ TENIU EL NOSTRE PODCAST ON US EXPLIQUEM EL MÉS INTERESSANT D’AQUESTA SETMANA

https://drive.google.com/file/d/1FW8nOj6qHEWlR4vkgh-YXWxSfVfxEMna/view?usp=sharing

QUIBOT

VAIXELLS

MNACTEC

VISITA AL PLATÓ I DIA DE GRAVACIÓ

ESTONES A L’AULA TALLER

HOLA! SOM EL GRUP 2 DE LA SETMANA 1

AQUÍ TENIU EL NOSTRE PODCAST ON US EXPLIQUEM EL MÉS INTERESSANT D’AQUESTA SETMANA

https://drive.google.com/file/d/1-TfHTo6rCU8gAoeh2DqEFZolIX74MANe/view?usp=sharing

QUIBOT

CREACIÓ DE VAIXELLS

MUSEU DE LA CIÈNCIA I LA TÈCNICA DE TERRASSA

HOLA! SOM EL GRUP 3 DE LA SETMANA 1 (CLAQUETA)

AQUÍ TENIU EL NOSTRE PODCAST ON US EXPLIQUEM EL MÉS INTERESSANT D’AQUESTA SETMANA

https://drive.google.com/file/d/14DB0pgWp3jOFXxP8cSjseRFblfy9wX2o/view?usp=sharing

COM SÓN ELS APARELLS ELÈCTRONICS PER DINS?

MUSEU DE LA CIÈNCIA I LA TÈCNICA DE TERRASSA

CREACIÓ DE VAIXELLS

QUIBOT

CAMPUS D’ESTIU 2022

LAB 0_6

Aquest any hem tingut l’oportunitat d’estrenar el nou edifici del Lab0_6 i investigar als espais de ciència en lliure elecció. A continuació us deixem una mostra d’aquestes experiències.

ESPAI MATÈRIA

En aquest espai ens hem preguntat com podem fer aigua de colors amb fruites i verdures? Alguns dels reptes que ens hem plantejat han estat: aconseguir tots els colors del pantone, fer una gradació d’un mateix color i aconseguir aigües de colors diferents a partir de la barreja de dues aigües.

A més cadascú de nosaltres ens hem emportat  la nostra aigua de colors per continuar investigant a casa. Marxem amb la pregunta: Què passarà amb l’aigua de colors?, Canviarà de color? Tornarà a ser transparent? …

ESPAI DE GEOLOGIA

Aquest any hem gaudit per primera vegada de l’espai geo fent diferents activitats d’apropament a la geologia.  Amb la maqueta del territori de la Catalunya central hem situat el Lab0_6, els pobles més propers que coneixem i hem conversat sobre rius, Montserrat, la muntanya de Sal, etc. També hem investigat a partir de la Terra paral·lela i hem interpretat i representat les capes de la terra a partir d’un model propi.

CAN FONT

Durant la nostra estada al campus hem fet diverses excursions al parc de Can Font. En aquest entorn natural hem experimentat amb l’aigua fent: canals, transvasaments, construccions, fang, etc. Els trajectes caminant també ens han proporcionat moments d’investigació que han tingut continuïtat al Lab_06: observació d’insectes amb lupa, classificació de fulles, comparació d’escorces de diferents arbres…

AIRE/VENT

Un altre dels reptes que se’ns ha plantejat ha estat: com podem fer un paracaigudes?  A partir de l’observació dels paracaigudes que tenim a l’espai del Lab_06 i després de fer diverses proves amb el túnel del vent, per petits grups hem creat els nostres propis paracaigudes.

BIBLIOTECA DE L’ATENEU

Cada setmana hem anat a la biblioteca l’Ateneu, ens han explicat contes relacionats amb la robòtica, la cuina i les endevinalles, entre d’altres. A més ens hem pogut emportar al Lab 0_6 els llibres que més ens han agradat i els que ens han resultat més útils per continuar investigant.

VISITES ALS MUSEUS DE LA TÈCNICA

Durant les setmanes de campus hem anat intercalant setmanalment les vistes al Museu de la Tècnica de Manresa i al museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya a Terrassa.

Hem descobert que el Museu de la Tècnica de Manresa era un dipòsit on emmagatzemaven l’aigua de la Sèquia. També hem visitat l’exposició la cinteria on hi havia maquinària tèxtil en ple funcionament. Per finalitzar la visita hem gaudit de l’Espai de la Tècnica 3-6 amb propostes de lliure circulació pensades per a infants.

Al museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya a Terrassa hem visitat les quatre exposicions permanents La Fàbrica Tèxtil, Homo Faber, Energia i El Transport i altres exposicions temporals com el Planetari i El Cos Humà, Com soc jo?. També hem gaudit de l’espai Explora 0_6.

ESMORZARS SALUDABLES

Cada divendres hem comprat i preparat el nostre esmorzar saludable. Ens hem posat d’acord per decidir les fruites de temporada que necessitàvem per fer les brotxetes, sucs o gelats. També ens hem encarregat d’anar a comprar al mercat i posar-ho tot a punt per esmorzar!

BOLES DE TERRA

Un altre dels reptes que se’ns han plantejat ha estat com aconseguir fer una bola compacta. Per aconseguir-la hem fet servir diferents terres, comptagotes, morters i les nostres mans! Ens hem adonat que necessitàvem una quantitat concreta d’aigua depenent del tipus de terra.

CIRCUITS ELÈCTRICS

Un altre repte del campus ha estat: fer anar les bombetes o un ventilador. A partir de diferents circuits elèctrics i material divers havíem d’aconseguir encendre una bombeta o fer funcionar un ventilador. Ens vam adonar que no tots els materials són conductors d’energia i que necessitàvem aquells materials que eren ferro.

BOMBOLLES

Una de les activitats de la que hem pogut gaudir al Campus ha estat fer bombolles de sabó. Amb quin estri podem aconseguir-les fer més grans? Amb aquest sortiran quadrades? Podrem fer més d’una a la vegada? Podem fer-ne una de molt resistent? I amb el nostre cos?

ROBÒTICA

Aquest any la Universitat Politècnica de Manresa ens ha cedit una Qui-bot-H2O i hem après a programar-la. Ho hem fet a partir d’uns cubs de diferents colors que havíem de posar a la Qui-bot-H2O i aquesta realitzava diferents accions depenent del color del cub.

CAMPUS D’ESTIU 2021

Com cada any, finalitzem el curs escolar per començar el campus infantil del LAB 0_6, i com cada any no podem estar més contentes i agraïdes a tots els infants i les seves famílies que fan que tot això sigui possible.  

Aquest any tot i les restriccions que encara ens afecten, no hem volgut deixar escapar cap repte ni aprenentatge, i amb l’experiència que ja tenim tots en això de la pandèmia… podem dir que hem gaudit com mai totes aquestes 5 setmanes. 

Voleu veure què és tot el que hem descobert, investigat, experimentat…? 

Joc lliure espais LAB 

Els nostres espais de lliure elecció sempre són un èxit, en ells els infants troben diferents propostes totes relacionades amb la ciència, propostes que suggereixen preguntes i reptes, propostes que creen aprenentatge. Aquí un petit tastet d’aquestes setmanes, on els nostres infants no han deixat d’investigar cada dia. 

Exteriors 

Ens agrada que el nostre pati i les instal·lacions de la universitat s’omplin també d’aprenentatges, per això apostem per aprofitar-les al màxim, fem camins d’aigua, basses, rampes, ens mullem, cuidem de les plantes…. 

Espai de llum 

Com podem fer que la lluna surti dibuixada a la paret? Amb un lot a la mà els nostres infants es posen a investigar com poder-ho fer.  

Dins l’espai de llum, troben foscor, colors, llums, ombres, objectes transparents, i d’altres d’opacs, tot de propostes per entendre millor aquest magnífic concepte de llum. 

Aigua de colors 

Una de les nostres propostes més significatives és la de l’aigua de colors, tot i repetir-la any rere any, o diversos cops en aquestes 5 setmanes, sempre surten preguntes i reptes nous, els quals donen lloc  a nous aprenentatges i ens ajuden a entendre els canvis de la matèria.  

  • Quin color vols aconseguir? 
  • Què necessites? 
  • Tot es comporta igual? 
  • Pots fer una gradació d’un mateix color? 
  • Pots aconseguir tots els colors? 
  • Si ho deixem reposar uns dies, canviarà? 
  • Pots tornar a fer l’aigua transparent? 

Biblioteca 

Aquest any gràcies a la Biblioteca de l’Ateneu, hem pogut reprendre els nostres matins de contes i històries, de lletres i il·lustracions, hem tornat a tenir les nostres estones de lectura que tant ens agraden.

 

Diferents propostes: 

La ciència ens ajuda a entendre el món que ens envolta, i en aquestes 5 setmanes ens han sorgit molts dubtes i curiositats, des de com vola un avió, fins i tot a investigar perquè el Floquet de Neu era blanc. Mireu algunes de les coses que hem fet! 

  • Ambientador 
  • Avions 
  • Vaixells
  • Paracaigudes 
  • Boles de terra 
  • Flota i no flota 
  • Plastilina casolana
  • Omplim el circuit d’aigua

Cuidem dels éssers vius 

Un dels models que forma part de la ciència, és el model ésser viu, el qual ens mostra tot el que relaciona amb la vida. Nosaltres al Lab, cuidem dels nostres insectes bastó, i aquest any hem construït el nostre primer hort urbà, del qual ja hem collit tomàquets xerris, i aviat tindrem els nostres primers carabassons i els nostres primers enciams.  

  • Insectes bastó 
  • Hort

Relaxació, cinema i converses 

Un altre dels moments és quan seiem tots junts i parlem de tot allò que hem fet, expliquem el que hem descobert i ens relaxem, ja sigui amb uns massatges, una música tranquil·la o el tan esperat dia de cinema amb crispetes.  

MOLT BONES VACANCES D’ESTIU FAMÍLIES, GAUDIU AL MÀXIM!!!!!

Campus infantil Lab 0_6 setembre

Tornem amb el campus infantil de setembre, amb moltes ganes de continuar amb tots aquells reptes que vam deixar pendents al juliol, i preparats per iniciar-ne de nous. Mireu algunes de les propostes que vam fer! Que interessant!

Seguim investigant la transformació de la matèria, per crear aigua de colors!

Al juliol un dels reptes que vam fer, va ser el d’aconseguir fer aigua de colors, i com vau poder veure ho vam fer! Ara hem volgut anar més enllà, i partint de les nostres hipòtesis i d’allò que ja vam descobrir, vam fer degradacions de colors.

PASTA DE SAL

Com podem fer pasta de sal amb farina i sal?

Marcel: Ho hem de barrejar!
Ainet: Primer posem una mica de sal i més farina, i ho hem de barrejar amb una mica d’aigua!
Enia: Però quanta sal hi hem de posar?
Partint de totes aquestes aportacions vam fer les nostres hipòtesis i vam començar a provar…

Vam descobrir que necessitàvem més farina que sal, i que si hi tiràvem massa aigua, la pasta se’ns quedava enganxada als dits, així que la barreja perfecte era més de farina que de sal i unes cullerades d’aigua.

ELS NOSTRES ESPAIS

Espais plens de propostes, espais enriquidors que plantegen preguntes i reptes, on els infants busquen respostes a tot allò que van investigant.

FANG

Podem convertir un bloc de fang dur en fang modelable?

Vam agafar ratlladors, morters i ens vam posar a investigar com fer-ho… Podíem trossejar els blocs durs de fang però no el podíem modelar, fins que la Muriell va dir: necessitem aigua!

Amb aquestes dues últimes setmanes, finalitzem el campus infantil 2020 del LAB 0_6. Han estat vuit setmanes on tots plegats hem investigat, descobert, jugat, rigut, i el més important, hem gaudit i après un munt de coses tots plegats. Ens veiem el proper campus, però no marxem, al LAB 0_6 continuem treballant per fer arribar la ciència als més petits.

Sisena setmana del Campus (del 27 al 31 de juliol)

Aquesta ja ha estat l’última setmana del Campus infantil d’estiu d’Umanresa, hem compartit molts moments amb tots els infants. Però això no acaba aquí, a molts i moltes ens tornarem a trobar al setembre!

LA CANAL S’HA AMPLIAT AL MÀXIM!

La nostra canal ha anat augmentant de mica en mica que ha anat avançant el Campus! Vam començar amb petites excavacions pel pati, seguint d’unes petites basses, després volíem fer una canal més llarga, però aconseguint que l’aigua es mantingués i finalment un cop s’ha mantingut l’aigua una estona, hem volgut construir la canal des del principi del pati fins al final! Finalment hem anat fent diferents canals que es desviaven a altres bassals!

Mireu la importància del treball en equip!

I per poder seguir construint, també hem de recuperar forces!

A REMULLAR-NOS!

Al final hem acabat ben remullats i remullades de dalt a baix! No hi ha res millor com refrescar-nos amb la calor que ha fet aquests dies!

QUÈ DEU SER?

Aquesta setmana ens hem trobat a l’aula un objecte tapat amb una manta… abans de destapar-lo ens vam fer preguntes: Què era…Quina forma crèiem que tenia…era dur o tou…

Algunes de les hipòtesis van ser: podrien ser “tuberies”, pals, troncs, ossos… ? Tots van arribar a una cosa més en comú: eren coses allargades i dures.

Quan ho van veure van dir que: eren banyes de “reno”, de toro, de vaca, de cabra no podrien ser perquè les banyes de les cabres són més petites i aquestes eren molt grans.

Vam dir molts animals que coneixíem amb banyes, però… hi havia un animal que coneixíem que té banyes però diferents..Els cargols també tenen banyes, però són diferents perquè no són dures i no estan fetes d’ós.

CIRCUITS ELÈCTRICS

Ens van posar diferents circuits elèctrics, però amb tots havíem d’aconseguir un repte: fer anar les bombetes o un ventilador.

  • Hi havia dos circuits que havíem de fer servir un material de connector. I ens van fer una pregunta: Amb tots els materials pot passar l’energia? Vam arribar a la conclusió que necessitàvem aquells materials que eren ferro, perquè era el que feia que pogués passar l’energia de la pila a les bombetes al ventilador.
  • N´hi havia uns altres que havíem d’engegar-los amb els interruptors. Però amb un hi havia més d’un, i s’havien de fer una combinació i que no era gens fàcil!

El circuit elèctric del ventilador va donar l’opció, fins i tot, a crear una hèlix “d’helicòpter”.

Les bombetes no només funcionaven perquè passava tota l’energia pels “fils”, també havia de funcionar quan estava enroscada, perquè si es desenroscava deixava de funcionar!

FEM BOMBOLLES!

COSES QUE PASSEN EL DIA DIA

RELAXACIÓ I IOGA

Per acabar el dia i per tornar a la calma, sempre han anat bé aquests moments de ioga i relaxació.

MÉS AIGUA DE COLORS!

Aquesta setmana fent l’aigua de colors han sortit uns que fins ara no els havíem aconseguit! De mica en mica hem pogut anar ampliant la gamma de colors amb el pantone que tenim.

Al grup del Lab encara ens queda el dubte de… com podríem fer el color blau?

Però… a l’altre grup sí que han aconseguit fer un blau lilós… com l’hauran fet?

L’endemà, curioses hem observat els tubs d’assaig, els veiem molt diferents del dia anterior. Aquesta vegada només hi havia dos pots que tenien l’aigua completament igual que l’altra vegada: l’aigua de col llombarda i llimona, les altres estaven “com separades”…

  • podria ser perquè està molt ple, perquè està tapat, si ho barregem queda tot igual, la que està a dalt és perquè pesa més que lo de sota…

ANEM AL LABORATORI DE PRÒTESIS DENTALS

Aquesta última setmana hem anat al laboratori de pròtesis dentals. Hi havia alguns nens i nenes que ja havien anat, però per d’altres era la primera vegada! Hem quedat bocabadades quan hem vist aquestes dents tant grans! Ens han explicat que primer els estudiants fan les dents grans i quan ja en saben en fan de petites.

Aquestes són les dents que acaben construint per a les persones quan els han d’arreglar una espatllada.

Tot de preguntes que ens portem a l’estiu perquè el Campus infantil d’estiu d’Umanresa ja ha acabat i donem avui per iniciades les merescudes vacances d’estiu!

Que us ho passeu molt bé i no deixeu mai de fer ciència! MOLT BON ESTIU FAMÍLIES!

Cinquena setmana del Campus (del 20 al 24 de juliol)

Al nostre Campus mai s’acaben les ganes d’aprendre, de conèixer nous companys i de passar-nos-ho molt i molt bé!

Fem jocs per conèixer-nos una mica més, i ens encanta amagar-nos i que ens trobin!

També gaudim amb les nostres propostes de ciència del Lab 06, mireu!

CONSTRUÏM ESTRUCTURES FLOTANTS

L’altre dia teniem un repte nou… havíem de construir unes estructures que suressin al riu, amb tot el material que ens van posar a l’abast: suro, porexpan, fustes, cartró, plàstic, ferro…

Quan les vam construir, abans d’anar-les a provar a la canal de la Sèquia, vam comprovar si suraven. Algunes es van enfonsar! Què podíem canviar per fer-les surar?

Qui ja va tenir la seva estructura a punt, la va acabar de decorar.

CONSTRUÏM UNA CANAL D’AIGUA AL PATI EXTERIOR I PROVEM LES ESTRUCTURES

Vam construir una canal al pati exterior, amb certes complicacions… Cada vegada que posàvem aigua no aguantava força estona. Se’ns va ocórrer fer una bassa al final de la canal i així podríem acumular l’aigua!

Un cop vam aconseguir poder mantenir l’aigua a la canal, vam decidir provar les estructures aquí en comptes d’anar a la canal de la Sèquia.

Però l’aigua també ha estat un recurs per a remullar-nos i poder-nos refrescar!

FEM BALDUFES

Hem fet baldufes amb diferents materials. Però abans de fer-les ens hem fixat com són les baldufes que tenim al Lab: algunes tenen una punta a sota, totes tenen un pal per poder-les fer rodar, algunes són més grans i d’altres més petites, poden tenir formes diferents…

Quan ja ens vam fixar amb tots els detalls i ens vam fer les nostres hipòtesis de com creiem que havíem de construir la nostra baldufa, ens vam posar mans a l’obra!

Heu vist que no n’hi ha cap d’igual? Cadascú ha fet servir els materials que creia que anirien millor i ho ha estructurat segons les hipòtesis que ens havíem fet al principi de tot.

Repte aconseguit! Hem aconseguit construir i fer ballar una baldufa!!!

CONSTRUÏM UNA ESTRUCTURA DE DIFERENTS PISOS

Havíem d’aconseguir construir una estructura amb més d’un pis. No va ser gens fàcil, l’equilibri hi jugava un paper molt important, però també el pes de les peces que hi posàvem. Alguns i algunes ho vam fer amb grup, d’altres el repte el fèiem individualment. Era tota una emoció veure com les estructures no queien.

Alguns de nosaltres primer vam representar gràficament el nostre esquema mental de com volíem que fos l’estructura i finalment la vam construir.

MALETA DE L’AIRE

Un dia vam muntar tot de propostes que ens ofereix la maleta de l’aire, una caixa de ciències amb un munt de materials que ens permeten mobilitzar idees sobre l’aire.

I després d’experimentar i de fer-nos moltes preguntes, hem arribat a algunes conclusions com que l’aire és a tot arreu, que l‘aire ocupa un espai encara que no sigui visible, que l’aire en moviment és el vent, i que l’aire ofereix resistència al moviment dels objectes, com per exemple el cas dels paracaigudes. Aquesta resistència a l’aire dependrà de la mida, de la forma i del pes que tingui aquest paracaigudes.

QUI ÉS LA MÉS ALTA DEL GRUP?

Primer ens vam ordenar sense mesurar-nos.

Després ho vam fem amb el metre i vam comprovar que realment no ens havíem equivocat. Cadascuna estàvem a alçades diferents.

Per acabar ho vam plasmar en un full gran resseguint la nostra silueta.

I DESPRÉS DE PODAR…

Al pati interior del Lab hi ha moltes males herbes que creixen, però no totes són males herbes, també n’hi ha que són aromàtiques! La menta fa molta olor i…

Amb petit grup vam voler provar de fer aigua de menta i per fer-ho vam seguir els mateixos passos que quan fèiem aigua de colors. Cadascú posava diferents quantitats de menta, qui volia amb més gust a menta en posava més i a l’invers. QUE BONA QUE ESTAVA!

CANVI D’ESTAT: DE SÒLID A LÍQUID… “Com ho farem per descongelar-lo?”

Ens vam trobar un brick de llet al Lab, però no semblava un brick de llet normal, perquè…el vam tocar i vam notar que… era molt dur (el brick de llet no és dur) i molt fred. Vam decidir obrir-lo per poder-ho veure, era aigua congelada!

La Laura ens va proposar un repte: havíem d’intentar descongelar el gel. Ràpid vam començar a pensar amb diferents opcions que coneixíem i les vam posar en pràctica.

Primer vam començar amb la LUPA! El Marcel va dir…Jo sé que es pot fer servir la lupa per escalfar… ho he vist!… però em sembla que trigarà molta estona...

Després vam decidir que el podríem trencar i així seria més petit i es descongelaria més ràpid… però encara no estava del tot descongelat (alguns trossos sí que ho estaven).