L’escola Can Periquet, de Palau-Solità i Plegamans es preocupa de proveir els nens i nenes d’espais d’investigació. Avui, el Lluc i l’Adrià es plantegen si el suc de la taronja pot tenyir les pedres igual com tenyeix l’aigua. Pensen i es parlen junts les seves idees, actuen per a veure què passa, interpreten el que va succeint…
Aprendre de veritat
Fer-se preguntes, posar paraules a les hipòtesi, decidir per iniciativa pròpia quines accions dur a terme, intentar entendre les respostes de la realitat i tornar a començar amb les noves preguntes que sorgeixen, és prendre part en valuoses experiències capaces de provocar autèntic aprenentatge, aquell que condueix a canviar en profunditat les maneres de pensar.
Ciència per a tothom
Cal retornar als nens i nenes la fascinació que de sempre ha sentit la humanitat per entendre. Estimular la curiositat natural dels infants, ajudar-los a donar sentit als fenòmens del món, incentivar la intervenció raonada sobre la realitat, ha d’ajudar a entendre la ciència i a fer-la més propera.
Malgrat la tendència popular sigui considerar la ciència com a quelcom llunyà i inabastable, només apte per a escollits, la ciència forma part integrant de la nostra cultura i cal evitar que la ciutadania se’n senti exclosa acostant-la als infants de manera natural des de petits.
I el currículum diu:
Objectiu 5: Observar i experimentar en l’entorn proper amb curiositat i interès, interpretant-lo i fent-se preguntes que impulsin la comprensió del món natural, físic i material.