Si sou mestres compromesos, amb ganes d’implicar-vos activament en el vostre propi progrés, de compartir amb professionals amb inquietuds semblants iniciatives i propostes innovadores, … necessiteu un grup de treball.
Moments de pràctica, de reflexió, d’anàlisi, de discussió, moments d’ intercanvi per a millorar la nostra acció educativa a l’aula, a l’escola i al món.
Grup de treball sobre creació artística i cultura visual a educació infantil
Objectius de l’activitat:
- Crear una comunitat d’investigació sobre les arts i la cultura visual que incorpori i avaluï noves pautes per a la didàctica artística a partir de grups de discussió i sessions de laboratori artístic.
- Apropar la pràctica docent a l’art contemporani en la seva vessant pràctica, lúdica i experimental per extreure recursos matèrics, tècniques plàstiques i temàtiques innovadores a l’aula i als espais exteriors.
- Desenvolupar noves propostes didàctiques relacionades amb l’art i adaptades a les característiques dels infants partint de l’observació i exploració de diferents suports, estris i espais segons les seves possibilitats motrius, sensorials i cognitives.
- Implementar i avaluar nous recursos i materials pedagògics sobre les arts a partir dels resultats obtinguts en les sessions de laboratori artístic i en les sortides a museus i altres centres relacionats amb les arts i la cultura visual.
- Participació en esdeveniments i exposicions de la FUB i del Lab 0_6. Publicació d’articles sobre didàctica de les arts en revistes d’educació a partir de les conclusions extretes al llarg de les diferents sessions del grup de treball.
- L’art com a recurs didàctic pel desenvolupament motriu, sensorial i cognitiu
- Exploració de suports, materials i estris per a la descoberta i experimentació artística
- Noves tendències artístiques i la seva aplicació educativa
- L’art com a recurs per al treball interdisciplinar (treball per projectes, centres d’interès, el treball de l’art en una aula intercultural,…)
- Intercanvi d’experiències i implementació de propostes.
Coordinació:
Gabriel Lemkow Tovias
Professor de l’assignatura d’Educació de les Arts Visuals (I & II) i Didàctica Artística; artista i il·lustrador, doctor en Filosofia de l’art, formador de mestres.
Alerta!!! Inici 28 de setembre.
Inscripció >
Grup de treball de ciència i experimentació
Objectius de l’activitat:
- Crear una xarxa de persones amb interessos comuns on compartir experiències i reflexions al voltant de l’aprenentatge de les ciències.
- Conèixer i analitzar noves aportacions i propostes per l’educació científica que es puguin portar a l’escola.
- Incorporar i avaluar propostes innovadores a l’aula amb el suport del grup.
- El laboratori de ciència com a espai educatiu
- Elaboració, implementació i avaluació d’intervencions educatives i materials.
- Intercanvi d’experiències
Coordinació:
Carme Alemany Miralpeix
Mestra, directora i cap d’estudi de l’escola El Roure Gros, de Santa Eulàlia de Riuprimer durant molt anys, guanyadora junt amb els seus alumnes d’incomptables premis de ciència i matemàtiques i promotora d’un model escolar innovador basat en les ciències.
Inici 17 d’octubre.
Inscripció >
Grup de treball de reflexió sobre la vida quotidiana a l’escola bressol
Objectius de l’activitat:
- Crear una xarxa de persones amb interessos comuns on compartir inquietuds, experiències i reflexions al voltant d’un tema comú: la vida quotidiana a l’escola bressol.
- Conèixer i analitzar diferents experiències d’organització de la vida quotidiana a l’escola bressol.
- Incorporar i avaluar en el dia a dia de l’escola bressol les reflexions dutes a terme al grup de treball amb el seu suport.
- El fer de cada dia com a experiència educativa
- Organització de l’ambient, els espais i els materials necessaris en els moments de vida quotidiana.
- Organització de diferents propostes educatives en el quotidià per assegurar el benestar i la seguretat de l’infant i ajudar-lo a satisfer les seves necessitats bàsiques, desenvolupar les seves capacitats motrius, cognitives i afectives en un ambient agradable i confortable.
- Respecte cap als temps i els ritmes de l’infant.
- Respecte vers l’autonomia de l’infant.
- Reflexió sobre l’acompanyament i la relació de l’adult durant les atencions de les necessitats físiques de l’infant (canvi de bolquer, alimentació, descans…), de les seves necessitats d’afecte, de moviment, d’autonomia…
- Elaboració i intercanvi d’experiències i propostes.
Coordinació
Núria Vilaseca i Closa
Mestra d’educació especial, i Terapeuta Ocupacional. Actualment educadora de la Llar d’infants Municipal “ La Llum”. Membre de la Xarxa d’Educació Infantil de “Rosa Sensat”.
Marta Martínez Planas
Mestra d’Educació infantil, actualment treballa a les escoles bressol municipals de Vic. Membre del Consell de redacció de la Revista Infància de l’Associació de Mestres Rosa Sensat.
Inici el 20 d’octubre.
Inscripció >