Grups de treball

Si sou  mestres compromesos, amb ganes d’implicar-vos activament en el vostre propi progrés, de compartir amb professionals amb inquietuds semblants iniciatives i propostes innovadores, … necessiteu un grup de treball.

Moments de pràctica, de reflexió, d’anàlisi, de discussió, moments d’ intercanvi  per a millorar la nostra acció educativa a l’aula, a l’escola i al món.

 

Grup de treball sobre creació artística i cultura visual a educació infantil

Objectius de l’activitat:

  • Crear una comunitat d’investigació sobre les arts i la cultura visual que incorpori i avaluï noves pautes per a la didàctica artística a partir de grups de discussió i sessions de laboratori artístic.
  • Apropar la pràctica docent a l’art contemporani en la seva vessant pràctica, lúdica i experimental per extreure recursos matèrics, tècniques plàstiques i temàtiques innovadores a l’aula i als espais exteriors.
  • Desenvolupar noves propostes didàctiques relacionades amb l’art i adaptades a les característiques dels infants partint de l’observació i exploració de diferents suports, estris i espais segons les seves possibilitats motrius, sensorials i cognitives.
  • Implementar i avaluar nous recursos i materials pedagògics sobre les arts a partir dels resultats obtinguts en les sessions de laboratori artístic i en les sortides a museus i altres centres relacionats amb les arts i la cultura visual.
  • Participació en esdeveniments i exposicions de la FUB i del Lab 0_6. Publicació d’articles sobre didàctica de les arts en revistes d’educació a partir de les conclusions extretes al llarg de les diferents sessions del grup de treball.

p1070245Continguts de l’activitat:

  • L’art com a recurs didàctic pel desenvolupament motriu, sensorial i cognitiu
  • Exploració de suports, materials i estris per a la descoberta i experimentació artística
  • Noves tendències artístiques i la seva aplicació educativa
  • L’art com a recurs per al treball interdisciplinar (treball per projectes, centres d’interès, el treball de l’art en una aula intercultural,…)
  • Intercanvi d’experiències i implementació de propostes.

Coordinació:
Gabriel Lemkow Tovias
Professor de l’assignatura d’Educació de les Arts Visuals (I & II) i Didàctica Artística; artista i il·lustrador, doctor en Filosofia de l’art, formador de mestres.

Alerta!!! Inici 28 de setembre.
Inscripció >


Grup de treball de ciència i experimentació

Objectius de l’activitat:

  • Crear una xarxa de persones amb interessos comuns on compartir experiències i reflexions al voltant de l’aprenentatge de les ciències.
  • Conèixer i analitzar noves aportacions i propostes per l’educació científica que es puguin portar a l’escola.
  • Incorporar i avaluar propostes innovadores a l’aula amb el suport del grup.

grup-cienciaContinguts de l’activitat:

  • El laboratori de ciència com a espai educatiu
  • Elaboració, implementació i avaluació d’intervencions educatives i materials.
  • Intercanvi d’experiències

Coordinació:

Carme Alemany Miralpeix

Mestra, directora i cap d’estudi de l’escola El Roure Gros, de Santa Eulàlia de Riuprimer durant molt anys, guanyadora junt amb els seus alumnes d’incomptables premis de ciència i matemàtiques i promotora d’un model escolar innovador basat en les ciències.

Inici 17 d’octubre.
Inscripció >

 

Grup de treball de reflexió sobre la vida quotidiana a l’escola bressol

Objectius de l’activitat:

  • Crear una xarxa de persones amb interessos comuns on compartir inquietuds, experiències i reflexions al voltant d’un tema comú: la vida quotidiana a l’escola bressol.
  • Conèixer i analitzar diferents experiències d’organització de la vida quotidiana a l’escola bressol.
  • Incorporar i avaluar en el dia a dia de l’escola bressol les reflexions dutes a terme al grup de treball amb el seu suport.

escola-bressolContinguts de l’activitat:

  • El fer de cada dia com a experiència educativa
  • Organització de l’ambient, els espais i els materials necessaris en els moments de vida quotidiana.
  • Organització de diferents propostes educatives en el quotidià per assegurar el benestar i la seguretat de l’infant i ajudar-lo a satisfer les seves necessitats bàsiques, desenvolupar les seves capacitats motrius, cognitives i afectives en un ambient agradable i confortable.
  • Respecte cap als temps i els ritmes de l’infant.
  • Respecte vers l’autonomia de l’infant.
  • Reflexió sobre l’acompanyament i la relació de l’adult durant les atencions de les necessitats físiques de l’infant (canvi de bolquer, alimentació, descans…), de les seves necessitats d’afecte, de moviment, d’autonomia…
  • Elaboració i intercanvi d’experiències i propostes.

Coordinació
Núria Vilaseca i Closa
Mestra d’educació especial, i Terapeuta Ocupacional. Actualment educadora de la Llar d’infants Municipal “ La Llum”. Membre de la Xarxa d’Educació Infantil de “Rosa Sensat”.

Marta Martínez Planas
Mestra d’Educació infantil, actualment treballa a les escoles bressol municipals de Vic. Membre del Consell de redacció de la Revista Infància de l’Associació de Mestres Rosa Sensat.

Inici el 20 d’octubre.
Inscripció >

Deixa un comentari