Esmorzòmetre

L’Escola Pública de Borredà és una escola rural, petita, amb una relació intensa amb l’entorn i amb tota la comunitat, que combina el treball i seguiment individualitzat amb les agrupacions flexibles i que està atenta a altres propostes per a donar resposta a les necessitats que van sorgint.

El benestar de sentir-se part d’una comunitat amb l’objectiu comú d’aprendre
El benestar de sentir-se part d’una comunitat amb l’objectiu comú d’aprendre


Hàbits de consum respectuosos…
L’ “esmorzòmetre” és un invent de les mestres, tan senzill com disposar d’un recipient per a posar els embolcalls de l’esmorzar de tota l’escola. Aproximadament un cop al mes, quan és ple, els nois i noies el buiden, classifiquen els diferents materials, els pesen i ho anoten en un gràfic. L’objectiu és prendre consciència de la problemàtica que generen els residus i la promoció d’hàbits de comportament respectuosos amb l’entorn.

… i sostenibles
Calcular el pes del paper d’alumini de l’escola ajuda a prendre consciència de la magnitud del problema en el conjunt del món. Però cal fer un pas més i buscar alternatives reals i senzilles que permetin substituir el seu ús diari amb un esforç personal raonable, per tal d’arribar a una solució sostenible, és a dir, que resisteixi el pas del temps.

Participació
Una escola petita facilita la participació real de tothom en el curs dels esdeveniments. Fer sentir la pròpia veu, expressar les idees, prendre part en discussions en què ens sentim implicats, sentir-se responsable de complir els compromisos…. tot molt més senzill en una comunitat petita que es pot sentir com a pròpia de manera natural.


I el currículum diu….
Si volem una actitud responsable i participativa dels nois i noies envers la comunitat escolar i l’àmbit local, cal, entre d’altres, el plantejament crític dels hàbits de consum i estils de vida.

Accés a l’arxiu en PDF >
Acceso al archivo en PDF >

Deixa un comentari