La ZER del Moianès Llevant s’assegura de compartir propostes diverses al llarg de cada curs que facilitin la relació i contacte entre nens i nenes de pobles veïns des de l’amistat i la companyonia. La preparació d’una cantata conjunta es converteix en un bon motiu per a trobar-se i exposar a les famílies i l’entorn la capacitat de treballar per un objectiu comú.
Adagio. Lent i majestuós
Una tasca de fons, lenta i contínua. Sensibilitzar envers la música, escoltar, interpretar, llegir, entendre, conèixer, gaudir-ne… l’educació musical acompanya els nens i nenes al llarg de la seva escolaritat a pas lent però majestuós.
Andante. A ritme
Una preparació acurada.
Compromís per part dels nens i nenes: memoritzar les lletres, afinar les melodies, donar sentit a les interpretacions, controlar l’emissió de la veu…
I compromís de tota la comunitat educativa: tenir cura de l’organització, la posada en escena, l’atrezzo, el vestuari …
Fer realitat la cantata amb rigor i serietat requereix la implicació indispensable dels i les mestres de l’àrea de música, però al darrere seu s’hi apleguen els esforços d’un col·lectiu molt més gran.
Vivace. Amb intensitat
L’estrena, el moment àlgid que dóna sentit a tot l’esforç. Controlar la seqüència d’esdeveniments, saber esperar quan toca, seguir amb precisió les indicacions del director, superar els nervis i la vergonya, disfrutar del moment, amarar-se del so dels aplaudiments. Amb la il·lusió i l’orgull de participar d’una experiència única.
I el currículum diu….
Les manifestacions artístiques tenen una presència constant en l’entorn i en la vida de les persones i esdevenen espais de relació en els quals flueixen experiències, significats, emocions, idees i pensaments. No tan sols són generadores d’espais de coneixement sinó també d’espais d’experiència dins l’entorn proper (centre escolar, barri, poble, ciutat…).