A l’escola bressol municipal Baldufa de Girona les educadores es preocupen d’introduir materials diversos a l’aula per a provocar la curiositat dels infants sobre el comportament de la realitat que ens envolta. Avui, la Laia i en Carlos gaudeixen d’un temps sense presses per actuar, mirar, pensar, provar, tornar a provar…
Variat de sorres
Les qualitats sensorials tenen sentit quan pots gaudir de la seva percepció directa: colors, olors, textures, sons, gust, duresa, humitat, mides, formes…. Els materials tipus sorra del nostre quotidià: pa ratllat, sucre, sal, farines, marro del cafè… ofereixen una gran varietat d’estímuls per percebre, sorprendre’ns i comparar. I donen peu a un dels jocs més naturals de la primera infància: omplir, buidar, posar, treure, transvasar,…
I si… ?
I si juguem amb contenidors naturals: mitjos cocos, taronges o carbasses buits per dintre i assecats? I si afegim uns coladors per observar com cau? I si introduïm elements per fer camins? I si incorporem l’aigua per a fer barreges? I si després d’un temps presentem els mateixos estris però amb farina?. I si… ?
I si observem els nens i nenes i les seves preguntes sense paraules per a continuar oferint punts de curiositat que ajudin a conèixer el món?
I el currículum diu:
Iniciació en la diferenciació d’algunes qualitats sensorials fruit de l’exploració dels objectes materials, d’elements de l’entorn natural i de la comparació de les seves propietats.
Interès i curiositat pel món físic, explorant les característiques d’objectes, materials i elements de l’entorn natural.