El Vinyet de Solsona és una escola de nova creació arrelada al seu entorn, propera a les famílies i preocupada per mantenir un esperit innovador permanent davant els reptes de futur. Una escola on la il·lusió i l’entusiasme de tota la comunitat reboten amb tanta energia que omplen l’espai intern i s’escampen amb força cap a l’exterior.
Recuperar el cos
El domini del cos, un dels grans oblidats a l’escola, té un paper determinant en la vida de les persones. Moviment, harmonia, coordinació, sensacions, plaer… el cos és la pantalla que ens protegeix i alhora ens mostra davant el món, un cos que comunica i expressa, un cos que hem d’ajudar a cuidar i valorar per aconseguir aprendre i sentir-nos bé.
Conèixer les pròpies possibilitats
Afrontar reptes personals ens dóna la mesura de les pròpies capacitats així com de les carències. Puc fer-ho sola? Em sortirà? M’atreveixo? El temps sense pressions de l’esbarjo permet a cadascú enfrontar-se amb un mateix sense haver de passar comptes davant el grup. Conèixer-se un mateix augmenta la confiança i de retruc l’autonomia personal.
Acceptar les regles
Jugar amb els altres fa sortir de manera natural la necessitat de crear, compartir i consensuar regles que aclareixin el funcionament del joc.
Un llistat de normes escrites penjades en algun lloc visible (que ben aviat es torna invisible) no és cap solució. Cal que sentim que hem definit aquelles regles que ens són necessàries per a aconseguir els objectius que ens proposem, aquelles normes que ens ajuden a resoldre els problemes reals.
I qui parla d’un joc, parla d’una aula, una escola, un poble…
I el currículum diu….
L’escola ha d’oferir a l’alumnat mitjans i recursos per integrar l’activitat física a la vida quotidiana, establint així una tendència que potenciï el seu desenvolupament motriu, la seva capacitat de socialització, la seva salut i la seva integritat com a persona.