Una bona comunicació és la clau per una bona praxi sanitària

La millora de la salut del pacient està estretament lligada a la competència comunicativa del professional que l’atén.

Primer dia de curs: començo 1r d’infermeria. Bar de la FUB.

Prenent un cafè, mentre repasso els titulars de premsa, m’ha arribat una conversa de la taula del costat: dues veus es queixaven del tracte rebut per part dels professionals sanitaris durant la seva darrera estada a l’hospital.

La conversa m’ha fet recordar la classe de Comunicació i Tic’s en la qual he participat aquest matí, on es comentava com n’era d’important fomentar una bona comunicació en les relacions entre el professional sanitari i l’usuari.

Després d’algunes intervencions argumentatives per part dels estudiants, coincidim que, com a professionals de la sanitat, hem d’assolir una bona competència comunicativa, imprescindible per realitzar una bona praxi sanitària. Sens dubte, SABER COMUNICAR, millora la qualitat assistencial del pacient.

comunicacio

Estem en una societat que valora i potencia els avenços tecnològics, sobretot en l’àmbit de la salut, ja siguin grans descobriments científics, noves proves diagnòstiques o tècniques més exhaustives i òptimes de cures. Però aquesta mateixa societat resta importància a aspectes tan fonamentals com la comunicació i les relacions socials i afectives.

Incentivar, potenciar i apostar per la formació dels professionals en assignatures que tinguin com a objectiu la millora de les habilitats comunicatives i la relació entre professional sanitari – pacient, serà la clau per aconseguir l’excel·lència en el nostre model sanitari. De ben segur que qui en sortirà més beneficiat seran els agents implicats: usuaris i professionals. I, qui no ha estat mai usuari de la sanitat?

Entrada elaborada per Carles Romero i Daniel Gómez, alumnes de primer curs d’Infermeria, en el marc d’un treball d’aula dins l’assignatura de Comunicació i TIC,s que imparteix Lluïsa Batista.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.