Màxima flexibilitat per aprendre durant la pandèmia

Ensenyament a distància. Educació en línia. MOOC. SPOC. Coneixeu aquests termes? Històricament, l’ensenyament a distància significava un curs per correspondència a través del qual els estudiants rebien tasques, feien la feina i la tornaven a enviar al professor perquè els avalués, tot per correu. Des de llavors fins ara, hem evolucionat molt.

A causa de la pandèmia, molts països han hagut de recórrer a l’ensenyament a distància, però, afortunadament, la tecnologia ha fet grans millores que queden molt lluny d’aquella formació per correspondència. La videoconferència, els materials digitals, els vídeos i les aules virtuals han permès continuar amb l’ensenyament de l’idioma en un moment d’inestabilitat a nivell de salut pública. No cal desinfectar el paquet postal que conté la teva propera tasca.

En general, els Massive Open Online Courses o MOOCs són cursos online dirigits a arribar a un gran nombre nombre d’estudiants i permet l’accés obert a través del web. Aquests cursos poden implementar materials tradicionals del curs, com ara discursos gravats, lectures i exercicis. Els MOOCs també poden proporcionar una part interactiva del curs a través dels fòrums d’usuaris o debats a les xarxes socials. Un estudiant té terminis d’entrega de projectes o exàmens, però, també té llibertat a l’hora d’escollir el ritme amb el qual pot treballar en funció de la seva situació particular, alhora que té una persona de referència per a consultes.

Els SPOC o petits cursos privats online tenen el suport de blended learning i the flipped classroom amb resultats positius. Blended learning és un enfocament de l’educació que combina materials educatius online i oportunitats d’interacció en línia amb mètodes tradicionals d’aula. Una flipped classroom és una estratègia d’instrucció i un tipus d’aprenentatge combinat, que té com a objectiu augmentar el compromís i l’aprenentatge dels estudiants fent que els estudiants completin lectures a casa i treballin la resolució de problemes en directe durant la classe.

Quin sistema fem servir, doncs, al Servei d’Idiomes? Com que la interacció és una part essencial de l’aprenentatge d’idiomes, ens hem centrat a maximitzar l’accés dels estudiants al professor i als companys de classe mitjançant classes síncrones, utilitzant videoconferències, o una mena de SPOC. Els alumnes treballen i aprenen orientats pel professor/professora.

No obstant això, alguns dels estudiants de grau estan començant les seves pràctiques, per tant, el nostre SPOC es pot convertir en un MOOC mitjançant l’ús de les aules virtuals. Els estudiants poden seguir el contingut de les classes i estudiar en el moment que més els convingui. Això els permetrà preparar-se per a qualsevol tasca o examen sense necessitat d’estar presents a les sessions síncrones. A més, sempre poden comunicar-se amb els seus professors mitjançant correu electrònic o el fòrum de la seva aula virtual.

Com podeu veure, aprofitem la flexibilitat que ens ofereix la tecnologia per proporcionar classes d’idiomes de qualitat als nostres estudiants.

Per a més informació sobre educació a distància, feu clic a la imatge

Nancy Lee, responsable del Servei d’Idiomes del campus Manresa de la UVic – UCC

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.