Un element fonamental de la formació de les nostres alumnes són les pràctiques que realitzen al llarg dels seus estudis. Seleccionem els centres de pràctiques per tal que aquestes estades siguin el més profitoses possibles. En els últims anys les alumnes de 4t han tingut l’opció de realitzar les pràctiques en centres de fora de Catalunya: Pistoia, Andorra, la Bressola de Catalunya Nord, Pamplona i aquest curs a Galícia.
Quatre estudiants estan fent les pràctiques en dos centres de A Coruña:
L’escola bressol municipal A Caracola (una part de l’equip docent ha rebut formació a Reggio Emilia; treballen amb parella o trio educatiu a l’aula i a l’hora del dinar segueixen, des del grup de lactants, el Baby Led Weaning o alimentació auto-regulada per l’infant).
L’escola bosc Amadahi, acull infants de l’etapa 3-6 i es caracteritza perquè gran part de la seva activitat educativa es desenvolupa a l’entorn natural dels voltants de l’escola: jardins, boscos i costa. Precisament la directora d’Amadahi, Paz Gonçalves, farà el 7 de febrer una de les conferències del curs d’Escoles Singulars.
Els tutors i tutores de pràctiques a part d’estar en contacte amb les mestres que estan amb les alumnes a les escoles, visiten els centres per tal de valorar el període de pràctiques. A més de visitar les escoles de A Coruña, vam poder tenir una trobada amb les germanes Ángeles i Isabel Abelleira. Són mestres d’educació infantil amb una dilatada experiència. Van treballar a la Conselleria d’Educació la Xunta de Galícia on van participar en l’elaboració del currículum d’Educació Infantil. Són autores de diverses publicacions relacionades amb l’educació infantil, així mateix són assessores de diferents grups de treball. Des de fa 7 anys tiren endavant el blog InnovArte, on trobem reflexions i recursos de qualitat fruit de la seva pràctica quotidiana. Precisament alguns apunts d’aquest blog els van convertir en un llibre i van rebre el Premi Marta Mata de pedagogia que atorga l’Associació Rosa Sensat.