Des de l’assignatura Naturalesa del coneixement científic i matemàtic hem proposat aquest curs a les nostres estudiants agafar les regnes de la pròpia formació a partir de projectes. Per grups, han escollit un àmbit temàtic que els ha interessat i s’han plantejat preguntes que han anat desenvolupant a partir de la pròpia iniciativa. I és clar, endinsar-se en un tema provoca noves preguntes que porten a noves investigacions…. Una espiral d’entusiasme per aprendre i de creació de coneixement que han anat compartint entre elles i del que ara ens n’ofereixen 5 cèntims.
Projectes de ciència: Investiguem les bombolles
Respecte a les bombolles, hem descobert que el sabó el que fa és disminuir la tensió superficial de l’aigua per tal que s’arribin a formar les bombolles.
Vam voler comprovar si les bombolles ens sortien de diferents colors si hi posàvem colorants.
No va canviar de color. Tot i així, vam veure que l’espuma és més resistent si hi posem colorant
Autores: Raquel Briongos, Paula Ruiz, Ariadna Solé
Naturalesa del coneixement científic i matemàtic.
1r del Grau d’educació Infantil. UManresa.
Projectes de ciència: L’escarabat del pa
De la farina sortiran espontàniament escarabats?
Hem pogut comprovar que els escarabats sí que pateixen una transformació, el seu cicle biològic es basa en diverses fases diferenciades: larva, pupa, escarabat i ou.
Autores: Nuria Mauri, Irinia Borrell, Oriol Pons, Joan Flores, Àngels Mas. Assignatura Naturalesa del coneixement científic i matemàtic.
1r del Grau d’educació Infantil. UManresa.