Projectes de ciència

Des de l’assignatura Naturalesa del coneixement científic i matemàtic hem proposat aquest curs a les nostres estudiants agafar les regnes de la pròpia formació a partir de projectes. Per grups, han escollit un àmbit temàtic que els ha interessat i s’han plantejat preguntes que han anat desenvolupant a partir de la pròpia iniciativa. I és clar, endinsar-se en un tema provoca noves preguntes que porten a noves investigacions…. Una espiral d’entusiasme per aprendre i de creació de coneixement que han anat compartint entre elles i del que ara ens n’ofereixen 5 cèntims.

Projectes de ciència: Investiguem les bombolles

projecte bombolles1

Respecte a les bombolles, hem descobert que el sabó el que fa és disminuir la tensió superficial de l’aigua per tal que s’arribin a formar les bombolles.

 Vam voler comprovar si les bombolles ens sortien de diferents colors si hi posàvem colorants.

projecte bombolles2projecte bombolles3

 

 

 

 

 

 

No va canviar de color. Tot i així, vam veure que l’espuma és més resistent si hi posem colorant

Autores: Raquel Briongos, Paula Ruiz, Ariadna Solé
Naturalesa del coneixement científic i matemàtic.
1r del Grau d’educació Infantil. UManresa.

Projectes de ciència: L’escarabat del pa

De la farina sortiran espontàniament escarabats?

cucs1cucs2

 

 

 

cucs3cucs4

Hem pogut comprovar que els escarabats sí que pateixen una transformació, el seu cicle biològic es basa en diverses fases diferenciades: larva, pupa, escarabat i ou. 

Autores: Nuria Mauri, Irinia Borrell, Oriol Pons, Joan Flores, Àngels Mas. Assignatura Naturalesa del coneixement científic i matemàtic.
1r del Grau d’educació Infantil. UManresa.

Deixa un comentari