Des de l’assignatura Naturalesa del coneixement científic i matemàtic hem proposat aquest curs a les nostres estudiants agafar les regnes de la pròpia formació a partir de projectes. Per grups, han escollit un àmbit temàtic que els ha interessat i s’han plantejat preguntes que han anat desenvolupant a partir de la pròpia iniciativa. I és clar, endinsar-se en un tema provoca noves preguntes que porten a noves investigacions…. Una espiral d’entusiasme per aprendre i de creació de coneixement que han anat compartint entre elles i del que ara ens n’ofereixen 5 cèntims.
Projectes de ciència: la Terra en un any
Quant temps fa que existim els humans si la Terra s’hagués format en només un any? Faria mesos que seríem aquí? Dies? Hores? O potser només minuts?
Segons els nostres càlculs, els homínids porten existint a la Terra des del 31 de desembre i, l’espècie Homo Sapiens Sapiens va aparèixer a les 23:55 d’aquest darrer dia de l’any
Autores: Clàudia Gironés, Marta Muñoz, Marta Solà i Clara Tatjé
Naturalesa del coneixement científic i matemàtic.
1r del Grau d’educació Infantil. UManresa.
Projectes de ciència: construim un tetris tridimensional
Quina alçada podem aconseguir apilant totes les peces que hem creat de manera que no quedi cap espai entremig?
L’alçada màxima que hem aconseguit ha estat de 2,10 metres.
Si només es poden fer 5 peces diferents amb 4 cubs, quantes peces es podrien arribar a fer amb 5 cubs cadascuna?
Com es pot veure en la imatge es poden fer deu figures amb 5 cubs, totes diferents entre elles, és a dir, cap és la inversa d’una altra figura.
Autores: Helena Grau, Judit Pérez, Sheila Ruiz, Mireia Valldeperes
Naturalesa del coneixement científic i matemàtic.
1r del Grau d’educació Infantil. UManresa.