L’Escola Agrupació Sant Jordi de Fonollosa, enclavada en un entorn rural, és una escola cíclica que manté l’esperit d’escola petita i acollidora. Des de l’àrea d’educació física es proposa cada curs als nens i nenes de cicle mitjà la participació en jocs d’orientació en grups petits.
A la recerca del tresor
Buscar fites per l’espai comporta llegir mapes, orientar-se correctament a partir d’algunes referències clares, marcar recorreguts en el plànol, entendre’s amb els companys i companyes del grup, planificar l’acció, compartir o repartir les tasques, explicar els resultats a la resta del grup, comparar-los….
Les normes del joc
Qualsevol joc amb normes obliga a adaptar els desitjos individuals a les decisions col·lectives, fa indispensable la comprensió clara i precisa de les paraules que les defineixen, porta a la discussió sobre les diferents interpretacions possibles davant dels casos particulars i requereix de l’autocontrol suficient per a acceptar el que és normatiu malgrat no ens afavoreixi en un moment donat.
L’escola que orienta
L’escola hauria de ser un espai per ajudar a orientar la vida de cadascú de la millor manera possible. Són moltes hores, molts dies, molts anys… molt temps acompanyant cada un dels nostres nens i nenes en el seu procés de creixement. Cal que els infants trobin a l’escola el suport i la guia que els ajudi a trobar camins per esdevenir ciutadans responsables.
Qui no sap on va…
Qui no sap on va pot aparèixer a qualsevol lloc1. Un mapa, una guia, un saber cap on volem anar….eines necessàries pels nostres nens i nenes per moure’s per la vida, però també per nosaltres mestres per saber en quina direcció hem de seguir treballant malgrat tots els canvis de rumb de les condicions de l’exterior.
I el currículum diu….
Representació espaciotemporal de les activitats físiques.
Ús dels espais i materials d’acord amb unes normes.
Interacció oral en desenvolupament dels jocs i activitats.
Comprensió de les normes dels jocs i les activitats.