CONNECTEM-NOS I CREIXEM PER DINTRE – Lídia Serra
La proposta metodològica de la primera experiència s’emmarca en l’assignatura de música a infantil i primària, on la mestra especialista incorpora, a l’inici de la sessió, l’aplicació del ioga per tal de crear grup i vincle entre els infants, de manera que s’ estableixi connexió.
La primera activitat s’anomena “Connectem-nos amb ritme” on es va fer una activitat totalment pràctica amb els i les assistents del taller, a partir de moviments rítmics de desbloqueig de les articulacions per alliberar tensions. Això es va fer amb el ritme de la música escollida per la mestra. Tothom va participar activament i es va arribar a establir la connexió que prèviament se’ns havia explicat, tot i ser persones que no es coneixien de res.
Amb aquesta activitat, explicà la ponent, podem aprendre amb “tot el cervell”, no és només movilitzant els sentits interns, sinó treballant conjuntament amb els dos hemisferis cerebrals.
La participació del grup al taller va ser positiva, ja que vàries persones van expressar el que van sentir en el moment que es va realitzar l’activitat.
Presentació de l’experiència en pdf
CONEIXEM L’ARTISTA JOAN MIRÓ – Laura Bassols, Judit Torrentó i Mònica Bargalló
L’altra presentació va ser “l’autorretrat a partir de la figura artística de Joan Miró” a càrrec de la Laura Bassols, la Judit Torrentó i la Mònica Bargalló de l’escola Joviat de Manresa. La proposta s’emmarca en un treball d’intercanvi cultural amb una escola de Suècia que es fa a nivell de tot el centre. Van explicar la creació d’un espai anomenat “l’atelier”, (espai educatiu present a l’aula). El/la mestre/a actua com observador/a i l’infant actua a partir de fotografies i material aportat per les famílies, on s’estableix un vincle afectiu entre aquesta i l’escola. Els infants poden experimentar amb pintures, fent collage, fent escultures, formes geomètriques, línies, etc. tal i com Joan Miró plasmava en els seus quadres, fent possible també la figura de l’autorretrat i reconèixer la figura d’un mateix i donar-se identitat com a persona.
A més mitjançant les tècniques que utilitzava l’autor per fer les seves obres, els infants poden conèixer i experimentar les diferents tècniques que feia servir Joan Miró. Així doncs, fan estampació, plafons, degoteig, etc. És en definitiva, una altra manera de viure, treballar i experimentar amb tots els nostres sentits.
Presentació de l’experiència en pdf
Relatores: Tiffany Gutiérrez i Laura Escribano (alumnes de 1r d’Educació Infantil)