El terme “millenial” s’aplica a la generació nascuda entre l’any 1980 i el 2000. Són els joves d’avui, diversos i globals, sempre connectats… i que representaran el 75% de la força de treball del mercat internacional d’aquí a 10 anys.
Entre els seus trets característics podríem destacar un currículum acadèmic impecable, la passió per viatjar i fer estades a l’estranger, el domini de més d’una llengua, un tarannà hedonista i individualista, amb una forma d’entendre el món i el consum que s’allunya de la generació dels seus pares i que sovint qüestiona el models empresarials establerts.
Hi ha qui acusa els millenials de ser una generació egoista, amb poques ganes de treballar, que no entén el valor de l’esforç i que viu enganxada als dispositius mòbils. En canvi, altres els veuen com una generació diversa, plural, amb un interès genuí per la tecnologia i l’ús que en fan, uns joves altament preparats que ja no volen viure per treballar sinó treballar per viure.
Sigui com sigui, el que és indiscutible és el que millenials han fet aportacions molt positives a la llengua anglesa. Aquí os recopilem alguns dels nous termes encunyats per aquesta generació que ja s’han fet un lloc en el diccionari britànic:
Hangry = hungry + angry
Un adjectiu que descriu perfectament la irritabilitat que tots sentim en més o menys grau quan tenim gana i encara no tenim a prop l’hora de menjar, una sensació amb una base científicament demostrada: quan el nostre nivell de glucosa baixa i el nostre cervell té dificultats per funcionar adequadament.
Cronut = croissant + doughnut
No els heu provat encara? Són deliciosos, amb un polsim de canyella per sobre i acompanyats d’un latte com cal, preferiblement en un gran vas de paper d’una de les grans cadenes de cafeteries preferides pels millenials.
Glamping = glamour + camping
Imagineu-vos dormir en llenços de seda sota una mini cúpula de vidre, mirant els estels, enmig d’un camp d’oliveres… O una tenda d’estil indi amb catifes perses i cava amb maduixes… El nou estil de sortir a la natura sense renunciar al luxe i la comoditat.
Staycation = stay at home + vacation
En lloc d’invertir els estalvis viatjant a un lloc exòtic, queda’t a casa i desplega la imaginació visitant els atractius turístics locals i descobrint llocs propers als quals fins ara no havies parat gens d’atenció. Només cal una mica d’imaginació!
Jeggings = jeans + leggings
Aquesta peça de roba, inventada per una empresa tèxtil turca, van irrompre al món de la moda a principis de la dècada i sembla que han vingut per quedar-se, conquerint el cor de bloggers i youtubers de moda i convertint-se en un fons d’armari indispensable.