En el món d’avui, cada vegada més competitiu i globalitzat, en el qual podem mantenir una comunicació en temps real amb qualsevol part del món a través d’Internet, per a moltes persones l’idioma segueix sent un obstacle, especialment a l’hora de buscar feina. Si només domines la teva llengua materna, aprendre un nou idioma et permetrà afegir valor a la teva candidatura en un procés de selecció de personal.
Saber idiomes incrementa les possibilitats reals d’introduir-te o reinserir-te en el mercat laboral; pel fet de comptar amb aquesta eina, podràs accedir a llocs de treball en els quals aquest és pràcticament l’únic requisit. Un exemple en ràpida expansió són els call centers , tant si estan dedicats a l’atenció al client com si s’orienten al telemàrqueting.
De manera cada vegada més generalitzada, per a moltes empreses l’idioma és un requisit excloent, es a dir, el motiu de que el teu currículum passi a la pila dels “si” o dels “no”, especialment per a aquelles professions vinculades a les carreres universitàries amb més demanda laboral.
Per a fins comercials, l’anglès segueix sent l’idioma més recomanable excepte en el cas d’empreses concretes que mantinguin forts vincles amb països determinats; però cal dir que l’estudi de qualsevol idioma resulta motivador i gratificant, i no només t’ajuda a comunicar-te més lliurement i sense intermediaris sinó que augmenta les teves possibilitats de traslladar-te fora del teu país.
Escollis el mètode que escullis, optar per una classe grupal és sempre la forma més vivencial i econòmica. El més important, però, és recordar que es tracta d’una inversió personal. Mira-t’ho com el punt de partida del teu pròxim projecte vital: aconseguir una feina gratificant i ben remunerada.