La tecnologia digital ha portat de la mà una àmplia oferta de webs, apps i videojocs orientats a l’aprenentatge de l’anglès. La pregunta és: funcionen realment? Com passa amb tot, n’hi ha de millors i pitjors; el que cal tenir clar és que, per si sols, no us ajudaran a millorar substancialment el vostre nivell d’idioma. Ara bé, com a complement a les classes poden ser un recurs assequible, pràctic i divertit per millorar aspectes concrets del vostre aprenentatge. Quina funcionalitat ofereix cada format?
- Jocs: Els videojocs provoquen tot tipus de reaccions entre el gran públic, des d’aquells que els consideren poc més que un passatemps fins a d’altres que els veuen com a eines pràcticament satàniques. El que és innegable és que, com a mitjà interactiu de gran popularitat, mereixen ser avaluats com a recurs multidisciplinar. Estudis recents indiquen que, utilitzats adequadament, poden promoure una certa fluïdesa. Si busquem de manera selectiva, podem trobar jocs sobre diverses temàtiques i en una multitud de formats. El fet que el vocabulari es vegi en context i vagi acompanyat d’elements gràfics i/o d’animació facilita significativament l’associació automàtica entre la paraula i el concepte.
- Àudio i vídeo: Els materials d’àudio i vídeo disponibles a la web són pràcticament il·limitats, des de podcasts, i programes de ràdio fins a anuncis, tutorials o webs de fonètica. Com els jocs, proporcionen context a l’aprenentatge però, més enllà d’això, ofereixen l’avantatge de facilitar l’exposició a l’idioma real i a informació cultural, a més de poder-se manipular (l’usuari pot parar, repetir, avançar i retrocedir tants cops com calgui) per treure el màxim profit del contingut i adaptar-lo al nostre particular ritme d’aprenentatge.
- Apps per a mòbil i tablet: El principal avantatge de les apps és que poden fer que l’aprenentatge es percebi de manera més dinàmica. Els usuaris poden escollir entre diferents nivells de dificultat i, el que és més important, poden fer una estona d’anglès en el lloc i el moment que els resulti més còmode, ja sigui mentre esperen a la consulta del metge, al tren o mentre prenen un cafè. La majoria inclouen una eina de diagnòstic per determinar el nivell d’idioma de l’usuari per tal de carregar-li els exercicis més adequats al seu nivell real.
Tots aquests recursos són una manera entretinguda, econòmica, pràctica i personalitzable de seguir practicant l’idioma fora de l’aula i ampliar coneixements sobre elements culturals i expressions idiomàtiques. I, amb la vastíssima oferta que existeix, segur que trobareu el més adequat als vostres gustos i necessitats.