La internacionalització de l’empresa no és un joc, però un joc ajuda a capacitar professionals per fer-la posible
La internacionalització de l’empresa reclama personal qualificat per assumir les funcions i tasques derivades d’aquesta aposta imprescindible per competir en una economia globalitzada. És una qualificació que inclou coneixements i habilitats relacionades tant amb els idiomes, com amb la logística, el màrqueting o les finances, però també competències personals lligades a la presa de decisions, la capacitat de planificació i anticipació o la gestió del risc.
La Fundació Universitària del Bages ha dissenyat un programa de formació en Comerç Internacional que, a través d’un business game, obliga els alumnes a posar en joc no solament coneixements teòrics sinó també habilitats pràctiques tot recreant, amb la major fidelitat possible, el procés real d’importació i exportació en entorns internacionals.
El programa capacita els participants en diferents aspectes del comerç internacional com ara el management, els incoterms, la investigació de mercats, els tràmits en duanes i la gestió del transport i la logística o les formes de pagament i riscos. Es farà del 15 de novembre de 2013 al 24 d’abril de 2014.
<enllaç al vídeo sobre el programa que hi ha a Youtube>: http://www.youtube.com/watch?v=YmWxONTdaXo