Grup de Treball en Jocs de taula per ensenyar i aprendre ciències

Vols descobrir com de poderosos són els jocs com a eina educativa, transformadora de l’experiència d’aprenentatge a l’aula?

Vols aprendre com utilitzar-los per motivar, divertir i predisposar als alumnes a explorar noves idees i conceptes dins l’àmbit de les ciències? I saber com integrar-los i complementar-los dintre d’una unitat didàctica?

A l’àmbit de les ciències, els jocs permeten simular fenòmens naturals, oferint una perspectiva realista i facilitant la comprensió de conceptes complexos.

En aquest grup de treball reflexionarem sobre com aprofitar al màxim el potencial educatiu dels jocs per ensenyar ciències.

El grup de treball, treballarà amb la següent metodologia:

  • Amb sessions amb una estructura practica-reflexiva, destinades a jugar a un o dos jocs de taula de ciències a cada sessió i posteriorment a reflexionar al voltant de les potencialitats i adaptacions del joc per a la seva implementació a l’aula i a discutir de quina manera pot promoure l’aprenentatge de les ciències.
  • Tractarem el model de ciència escolar a partir de la metodologia d’investigació, modelització i argumentació.
  • Tot i que jugarem i aprendrem jocs, l’objectiu fonamental és l’anàlisi i reflexió al voltant de la implementació del joc de taula de ciències a l’aula.
  • Realitzarem, compartirem i revisarem el disseny i implementació d’una activitat de joc de taula a l’aula.

Professorat

Laura Martín Ferrer

Doctora en didàctica de les ciències. Professora del Grau en Mestre d’Educació Primària, del Doble Grau de Mestre d’Educació Infantil i Primària i del Doble Grau de Mestre de Ciències de l’Activitat Física i l’Esport i d’Educació Primària a UVic-UCC, investigadora del Grup de Recerca en Construcció de Coneixement (GRECC). Membre de l’entitat El CAE, formació i serveis socioculturals de Manresa. 

Ferran Renalias Zueras

Llicenciat en Matemàtiques, membre durant 15 anys del Club del Joc del CAE de Manresa, creador de jocs de taula amb més de 10 títols publicats (https://boardgamegeek.com/boardgamedesigner/88329/ferran-renalias). Membre de l’entitat El CAE, formació i serveis socioculturals de Manresa. 

Gabriel Lemkow Tovias

Doctor en Filosofia. Professor de l’assignatura Evolució de l’Educació Contemporània, Didàctica del Medi II i del Màster en Neuroeducació (Umanresa): Membre del Lab 0_6: Centre de descoberta, recerca i documentació per a l’educació científica a les primeres edats. IP del projecte Horizon2020 “Communities for Sciences – Towards Promoting an inclusive Approach in Science Education”

Arnau Amat

Doctor en didàctica de les ciències i biòleg. Coordinador i professor del Grau en Mestre d’Educació Primària de la UVic-UCC. Coordinador del Grup de Recerca en Construcció de Coneixement (GRECC). 


Hores de durada: 
20 hores (12 hores presencials i 8 hores de treball personal).


Dates de realització de l’activitat: un dijous cada dues setmanes, amb una pausa de desembre i gener per al treball personal.

19 d’octubre

2 de novembre

16 de novembre

30 de novembre

1 de febrer

15 de febrer


Horari de l’activitat: Dijous de 18h-20h

Acreditació

El grup de treball està inclòs dins del pla de formació del professorat del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya. Per a obtenir el certificat de 20 hores cal:

  • Participació mínima del 80% de sessions
  • Presentació de l’experiència d’implementar una proposta didàctica al voltant d’un joc de taula a l’escola.

Inscripcions

Fins al 19/10/2023, Cost de 90€

Inscripcions aquí [>]

Deixa un comentari