Aquest dimecres 26 de febrer, a la Sala d’Actes d’UManresa, hem celebrat l’acte d’entrega del III Premi “La ciència i els infants”, fruit de la col·laboració entre el Lab 0_6 Umanresa, ICL-Iberia, el Parc de les Aigües de Manresa, i el Consell Comarcal del Bages, totes elles entitats interessades a promocionar el coneixement científic des de les primeres edats i millorar la qualitat de l’educació en l’àmbit de la ciència.
En aquesta edició han participat un total de 9 escoles:
- Escola el Vinyet. Solsona
- Llar d’Infants Rexics. Canet de Fals
- EBM Dentetes. Marganell
- Escola Valldaura. Manresa
- FEDAC Monistrol de Montserrat
- Escola Bressol Tinet. Navarcles
- Escola El Cabrerès. L’Esquirol
- FEDAC Manresa
- Escola Sant Ignasi. Manresa
El Jurat del Premi “La ciència i els infants”, ha estat integrat per:
Sílvia Tardà Serrano – Consellera d’Educació del Consell Comarcal del Bages i Regidora i 1r Tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Sallent.
Laia Muns Serra – Directora de la Fundació Aigües de Manresa. Junta de la Sèquia.
Loli Vázquez Carrasco – Professora del Grau en Educació Infantil del Campus UManresa de la UVic-UCC.
El jurat, després de valorar individualment les propostes presentades, ha decidit per unanimitat, otorgar els següents premis:
Primer premi, valorat en 600€:
Escola Valldaura de Manresa, amb la proposta titulada CONTROLA LA BOLA
Es valora especialment l’originalitat, la versalitat de resolucions diverses i l’acostament al concepte científic, considerant les dificultats que suposa treballar l’aire a les primeres edats, tenint en compte que l’aire ocupa lloc però no es veu.
Segon premi, valorat en 400€:
Escola El Vinyet de Solsona, amb la proposta titulada CADA COSA AL SEU LLOC
Es valora especialment la cura en la selecció i la creació dels materials que formen la proposta i l’adequació d’aquests en l’ús dels infants.
Tercer premi, valorat en 200€:
Escola FEDAC de Monistrol de Montserrat, amb la proposta titulada QUÈ POTS PESCAR?
Es valora especialment la claredat de l’objectiu que els infants han d’assolir. Els materials són quotidians, molt ben pensats i triats per acostar als infants al concepte del magnetisme.
Els premis, atorgats per ICL-Iberia, consisteixen en material educatiu per a l’aprenentatge científic a criteri de l’equip educatiu de l’escola.
El jurat reconeix l’esforç i el valor de totes les propostes presentades, agraeix la participació a totes les escoles i mestres concursants i els encoratja a seguir introduint una ciència participativa i seductora a l’escola des de l’etapa d’infantil.