L’escola bressol municipal Els Patufets de Navas de Barcelona aposta per crear confiança en les famílies en base a una pedagogia del quotidià, de la delicadesa, que ajudi els infants a valorar la importància de sentir-se bé i a gust, a sentir-se estimats, valorats, respectats, acollits, a sentir-se feliços i segurs, condicions bàsiques per generar un context positiu per a l’aprenentatge, per entrar en relació amb el món, amb els altres i amb ells mateixos.
Confiança
Per les famílies és important sentir que deixen el seu tresor més preuat en un entorn de seguretat i estima amb plena confiança. La separació no és fàcil pels pares i mares, cal posar-se en el seu punt de vista i obrir-se en una acollida que eviti angoixa o malestar. L’objectiu compartit per escola i família, el millor desenvolupament per a cada infant, és massa important com per no anar junts!.
Sensibilitat
Ser mestre d’infants petits comporta una delicadesa extraordinària, una sensibilitat especial, una intuïció, un saber llegir entre línies, un saber seguir un diàleg de preguntes i respostes que va molt més enllà de les paraules. Si volem ser aquests mestres hem d’afinar i anar al fons de les qüestions i saber respondre a les demandes dels infants, i de retruc, de les famílies1.
I el currículum diu….
L’educació dels infants i els primers aprenentatges es fan a la família però en el moment en què l’infant entra en el món escolar aquesta responsabilitat educativa es comparteix. El centre, espai social de cohesió, integració i participació, ha d’oferir als infants ple suport i un acompanyament coherent i eficaç en el seu desenvolupament personal i social.
Accés a l’arxiu en PDF >
Acceso al archivo en PDF >
1 Salido, C. (2014) Què esperem de l’escola? Viure el quotidià, oportunitats d’aprenentatge. El diari de l’educació.