Dins i al voltant. Una escola amb les finestres obertes

El passat dimecres 18 de març, Mª Carmen Díez ens va oferir una xerrada molt interessant, dins el VI Cicle Obert de Conferències Educatives, explicant la importància de l’aspecte afectiu a l’escola.

SONY DSC

Us deixem algunes cites sobre la conferència de les nostres estudiants assistents a l’acte:

Durant el curs, poc a poc la mestra va coneixent els infants i n’identifica els pensaments i les emocions de cadascú només a partir de l’observació i la convivència diària. Hi ha nens tímids, porucs, gelosos… i aquestes emocions s’han de tenir molt en compte i s’han de poder parlar, identificar i en alguns casos, fins i tot resoldre, o simplement  l’infant ha de veure que se l’ha tingut en compte i que no és l’únic que pateix davant de determinades situacions.  Raquel Luís

Ella creu que els infants han d’aprendre a expressar el què senten. Una bona educadora hauria de preguntar als infants què volen saber i mirar a partir d’un tema els lligams emocionals que commouen a l’infant. Si treballem així, els infants expressaran el que senten i arribaran “al pis de dalt”. Rocío Caldero

Cal destacar que la relació mestre/a-infant s’afavoreix en un ambient tranquil i segur. Aquesta relació és de persona a persona. Olga Mesa

Quasi sempre es sol parlar dels sentiments bonics, com ara el respecte, l’amor, però es parla molt poc sobre els dolents, com la ràbia o la gelosia, els quals hem de fer evidents i conèixer com tractar-los amb els infants, sense culpabilitzar-los. Clàudia Aparicio

Us convidem a afegir els vostres comentaris.

3 Replies to “Dins i al voltant. Una escola amb les finestres obertes

  1. Quina bona estona la xerrada de la Carmen Diez! Va passar rapidíssim, va estar divertida, amena i propera. Vaig “amoblar” una mica el pis de dalt, però sobretot vaig omplir el pis de baix!
    En els dies posteriors a l’escola davant diverses situacions anava pensant “perfecte el pis de dalt ja el tenim, aquest ve sol, però ara anem al pis important”.
    Sovint els temes importants dels infants són les qüestions afectives, és allò que els remou. El nostre paper és estar present i acompanyar aquest procés posant paraules a les seves emocions i col.laborant en la gestió de les mateixes. Com molt bé diu la Carme això només s’aconsegueix creant un bon clima a l’aula, un clima de benestar i acolliment, o neixi un bon vincle afectiu entre els infants i també un bon vincle entre cada infant i la mestra.
    Gràcies Carme per recordar-nos que el pis de dalt és només el pretext!! Perquè a vegades amb el dia a dia, i també amb algunes pressions, ho tendim a oblidar.

  2. La xerrada sobre les finestres obertes de la Carmen va ser per mi, una de les xerrades més planeres més autentiques de continguts. A part de ser una gran mestre, sap fer gaudir del seu sentit de l’humor que comparteixes sense parar de riure. Gràcies Carmen per la teva enriquidora xerrada i per donar la importància que mereixen els infants cada vegada més, de ser tractats, amb la seva pròpia individualitat, amb la seva carrega emocional

  3. La part afectiva en les persones (totes les edats) és molt i molt important. Si no la tenim coberta difícilment estarem bé a l’escola, a la feina, amb els companys, amb la parella…
    Els humans ens movem per sentiments.
    Com a mestres és molt important observar els nostres infants, no només per poder proposar espais i materials, sinó també per veure què t’estan demanant emocionalment.
    En un aula hi ha personalitats molt diferents i és important poder arribar a totes, escoltar-los i donar-los resposta.
    És molt bo parlar diàriament de les coses que els hi passen, donar-els-hi veu…compartir sentiments, fer-los sentir importants i no deixar passar les coses.

Deixa un comentari