Benvingudes i benvinguts a la quarta setmana del nostre Campus d’estiu d’Umanresa, cada setmana tan diferent l’una de l’altra!
TOT POT FLOTAR?
El dilluns vam anar a l’edifici del davant a fer una experiència de la flotabilitat. Ens vam trobar uns materials a una safata i havíem de comprovar els materials que podien flotar i els que no. Però abans de provar-ho havíem de pensar què podia flotar i què no. Ens vam fer la pregunta de: Tot el material pot flotar? Sempre estarà flotant? Podem fer que un material que no floti el fem flotar, i a l’inversa?
Posàvem en comú les idees que anàvem tenint, cadascú deia la seva idea, i a vegades arribàvem a un acord.
Quan ja vam tenir classificat tot, va ser l’hora de comprovar totes aquelles coses que havíem anat dient. Algun material ens va sorprendre perquè no feia el que havíem pensat al principi!
… mira, aquest flota, però si li poso aigua no flota; aquest no flota perquè té forats; el cartró abans flotava i ara s’ha enfonsat perquè està ple d’aigua; el pot aquest em pensava que no flotaria perquè era de vidre …
AULA D’ART A LA UNIVERSITAT
Mentre uns nens i nenes estàvem fent l’experiència de la flotabilitat, els altres vam anar al costat a crear unes obres artístiques amb elements naturals i reciclats. Cadascun i cadascuna es va inspirar en allò que tenia a la ment. Mireu quina gran varietat!
EXPERIÈNCIES AL LAB 0_6
Les lupes esta sent un instrument que ens ajuda a poder veure de manera més àmplia tot allò que hi posem i ens tenen fascinades!
La proposta de la sorra ampliada no és tan fàcil com sembla. Hem d’aparellar la sorra amb la foto ampliada. Teníem problemes quan observàvem l’última i vèiem que no era igual que la que ens quedava lliure, aleshores tornàvem a repetir aquelles que s’assemblaven més per arribar a descartar alguna.
Durant una estona que estàvem a l’espai exterior ens vam trobar un insecte de color verd, i alguns vam anar a l’espai del Lab 0_6 a observar-ho amb la lupa binocular. Vam quedar sorpresos amb les punxes que se li veien a les potes i fins i tot uns ous que no es veien gaire a simple vista!
A la proposta de geologia s’hi poden fer tantes coses, i amb quina emoció i motivació passem aquesta estona!
La proposta dels imans, no sé què té, però en té ben enganxats! Cada vegada que hi passem per davant van sorgint noves coses.
EL CUCU JA HA MENJAT?
Hi havia molts dies que alguns nens i nenes ens preguntàvem si el Cucu havia menjat, perquè no havíem vist com se li posava. Per no tenir problemes vam debatre què podíem fer per saber si se li havia posat o no de mnejar. Aleshores sens va acudir la idea de fer un cartell on sortissin tots els dies de la setmana i cada vegada que algú li poses menjar fer un creu. D’aquesta manera no feia falta demanar-ho perquè ja ho veiem.
FEM DE CUINERS AL MÓN SANT BENET!
Aquesta setmana a la sortida setmanal vam anar al Món Sant Benet, a la Fundació Alícia (ali= alimentació; cia= ciència) a fer un taller de: “fem cuinetes”.Vam estar molta estona parlant dels aliments que sortien a la piràmide d’alimentació. Ens hem donat compte que mengem molt saludable!Després per grups ens vam posar a preparar diferents plats.
- ENTREPÀ VEGETAL
2. PÚDING DE PASTANAGA
3. PASTÍS DE FRUITA
TOTES LES TERRES ENS ANIRAN BÉ PER PODER FE RUNA BOLA?
Al menjador ens van preparar una proposta d’intentar aconseguir fer una bola compacta amb diferents terres i sorres. Però… totes les terres anàven bé per fer la bola? A part de la terra, què més necessitàvem?
Durant el procés ens trobàvem amb petites complicacions. Havíem de calcular ben bé les proporcions d’aigua i terra que hi posàvem perquè sinó ens quedava molt líquid o no ens feia pasta per poder compactar la terra.
… necessito més terra perquè està molt líquid i necessito que estigui dur; aniré a posar una mica més d’aigua per fer més barreja; necessito només terra vermella que és com la de fora el pati i aquella va molt bé…
Vam ser molts i moltes que vam aconseguir arribar a fer una bola, d’altres ho anàvem intentant de moltes maneres, però costava molt i no vam arribar a fer-ho.
Per guardar les boles que tant ens havien costat, les vam posar dins pot de vidre, perquè…”com està dins del pot no li toca ni l’aire ni el sol i no s’asseca”. I per acabar vam fer una trobada i vam estar traient algunes conclusions com:
… la vermella va molt bé, és la que està sota terra; jo he arribat a fer com la plastilina i li podia donar formes; amb la sorra de pedretes no m’anava bé perquè no tenia sorra fina; la terra de les plantes no va bé per fer boles…
ESPAI TALLER
Les plantes que vam posar per germinar cada dia han anat creixent més i més! Però per poder créixer, el més matiner del campus s’ha encarregat que no li faltés ni una gota d’aigua!
Estem tot el dia construint coses, i hi ha una cosa que ens va molt bé per poder fer estructures grans… el tamborets tenen una mida justa per poder fer una torre ben equilibrada. Això sí, per a poder-la fer no és suficient amb una persona, necessitem més d’una per poder-nos ajudar.
La setmana anterior havíem fet aigua de colors i moltes de nosaltres volíem repetir. Doncs a una taula vam portar tot de material… i només amb les fulles de la menta que tenim a fora vam fer aquesta degradació de colors.
ESTONES DE RELAXACIÓ
I per acabar… tants moments relaxants que hem viscut. Moments de connexió entre nosaltres, agafant més vincle i confiança els uns amb els altres.