Xavier Berneda, director general de Munich, va parlar de la “Munich Revolution”, el passat 24 d’abril, a la FUB, en una conferència organitzada pel Grup de Professors d’Economia al Batxillerat de la Catalunya Central. Ho va fer davant d’uns dos-cents joves, que cursen l’assignatura d’Economia en centres de secundària. Berneda va explicar com n’és d’important treballar en el que t’agrada i, per triomfar en els negocis, no repetir el que altres fan (especialment si ho fan malament). Va subratllar que, perquè una empresa sigui rendible, cal estar molt atent al que no funciona però també al que va bé perquè els productes i les maneres de vendre caduquen i s’han de renovar constantment.
El director general de Munich considera que l’èxit de la seva empresa es basa en dissenyar un catàleg prou ampli com perquè al client no se li acudi tenir unes sabates iguals que les del veí. No és solament personalitzar el producte, és fer-lo pràcticament únic. Berneda va explicar que les estratègies de màrqueting de Munich es fonamenten en la participació i la implicació del client en el procés de disseny. Fan un ús intensiu de la xarxa, no solament per promocionar-se sinó també i, sobretot, per vendre. Actualment, el seu sistema de distribució és multicanal: venen en botigues presencials però també a internet; en llocs propis o d’altres. D’altra banda, la implicació del personal i, de manera especial, dels treballadors de producció en la venda és una estratègia que funciona molt bé a l’empresa, sobretot en el “Munich mercat”, un event que organitzen un cop a l’any per eliminar estocs.
Berneda va cloure la xerrada recordant la necessitat que té el país d’empresaris que facin funcionar negocis i que generin llocs de treball. Malauradament, va dir, “hem passat d’utilitzar el vehicle familiar per al negoci a utilitzar el negoci per comprar el vehicle familiar”. Aquesta tendència que, segons Berneda, s’ha de capgirar.