L’emoció d’aprendre

L’escola pública El roure gros de Santa Eulàlia de Riuprimer (Barcelona) es defineix rotundament per la defensa i potenciació de l’esperit investigador que tenen tots els nens i nenes, una escola que tracta els infants com a éssers intel·ligents, capaços de prendre iniciatives per a resoldre problemes amb seguretat i confiança en ells mateixos. I és precisament aquest respecte per les persones i pel seu desig de conèixer el que configura l’ambient de benestar col·lectiu que s’hi respira quan hi entres.

Mirada intensa que reflecteix el desig profund de comprendre.

Comprendre, una passió
L’emoció per la comprensió és inherent a les persones, i encara més, a un grup de persones que comparteixen junts l’objectiu comú d’entendre com funciona el món on vivim. Emocionar-se amb l’aprenentatge hauria de ser un requisit per a ser mestre perquè cal haver viscut experiències positives intenses d’aprenentatge per a aconseguir fer de les aules espais estimuladors de la passió investigadora.

El món, font de curiositat
Quina forma agafarà l’ou dins l’aigua o un altre líquid? Com funciona un nino amb corda? Quin mecanisme fa que un dau irregular mantingui iguals probabilitats que surtin totes les cares? Podem replicar l’efecte d’un meteorit provocant els cràters de la lluna? El món ens interpel.la constantment i des de tots els àmbits, només és qüestió de mostrar-se receptiu i d’atrevir-se a entrar en diàleg amb la realitat. I això no requereix de cap programa específic, senzillament cal respectar la curiositat innata que duem de sèrie els humans. 

I el currículum diu….
Aprendre a aprendre implica la consciència, la gestió i el control de les pròpies capacitats i coneixements des d’un sentiment de competència o d’eficàcia personal, (…), i tot això es desenvolupa per mitjà d’experiències d’aprenentatge conscients i gratificants, tant individuals com col·lectives.

Accés a l’arxiu en PDF
Acceso al archivo en PDF

One Reply to “L’emoció d’aprendre”

Leave a Reply