III Cicle Obert de Conferències Educatives

  • Dimecres 2 de maig: “El projecte 0-6 de Reggio Emilia a Catalunya: valors, pràctiques i reflexions per compartir” a càrrec de Francesca Davoli.
    La Francesca Davoli, d’origen italià, és llicenciada en Pedagogia per la Facultat de Ciències de la Formació de la Università degli Studi di Bologna, on es va especialitzar en el funcionament de les escoles de Reggio Emilia. Després de treballar durant 8 anys a les escoles de Reggio Emilia, va ser durant 3 anys la directora pedagògica i coordinadora de la Escola Bressol Piccolo Mondo (Scuola Italiana per bambini e bambine da 0 a 6 anni) a St. Cugat del Vallès i fou la referent, junt amb Alfredo Hoyuelos, de la xarxa educativa reggiana de l’Estat Espanyol SAREL (www.reggiochildren.es) per a la difusió de la filosofia educativa i la pràctica pedagògica reggiana. Actualment, la Francesca Davoli és professora i tutora del Màster en Educació i Salut en la Vida Quotidiana, aprenentatges vitals en l’àmbit educatiu, social i sanitari de la UB (Campus Mundet), professora associada d’Educació Infantil de la Universitat de Vic, i formadora i col·laboradora del CIFE (Centre d’Innovació i Formació en Educació de la UVIC).
  • Dijous 24 de maig: “Quatre principis per poder ser un/a bon/a mestre/a” a càrrec de Pilar Benejam.
    La Pilar Benejam, és mestra llicenciada en Pedagogia, Geografia i Història, doctora en Pedagogia i Catedràtica emèrita del Departament de Didàctica de la Llengua, de la Literatura i de les Ciències Socials de la UAB. Membre de l’Associació de Mestres Rosa Sensat, va tenir una participació molt activa en l’etapa constituent de la Universitat Autònoma de Barcelona i va ser redactora del Manifest de Bellaterra, per la qual cosa va rebre la Medalla de Bronze de la institució. Entre altres càrrecs, ha treballat a l’Escola Costa i Llobera i a l’Escola Talitha, ha format part de diverses comissions per a la reforma de la formació del professorat a Catalunya i a Espanya, i és experta en temes de revisió de la programació escolar en ciències socials assessorant les administracions públiques en referència a tot el cicle formatiu. També va formar part de la direcció de “L’escola de Mestres de Sant Cugat”, i fou directora de l’Institut de Ciències de l’Educació de la UAB. S’ha interessat en tots els aspectes relacionats amb la renovació pedagògica i la innovació didàctica i en la introducció en la docència de les diferents propostes epistemològiques de la geografia. Per tot això ha estat guardonada amb els premi Ramon Llull de 2003, amb el Premi Jaume Vicens Vives de 2004 i amb la Creu de Sant Jordi de 2004. També li han concedit el premi Emili Darder a una vida dedicada a la formació del professorat. Entre les seves publicacions més rellevants destaquem: La formación de maestros. Una propuesta alternativa” (1986), “Intercanvi. Geografia humana i econòmica del món actual” (1976), “El proyecto curricular en el contexto del proyecto educativo institucional” (1999) “Una geografía humana renovada: lugares y regiones en un mundo global” (2000) i “Las ciencias sociales: concepciones y procedimientos” (2002).

Recordeu que totes aquestes conferències són sempre obertes al públic però agrairíem que confirméssiu la vostra assistència per correu electrònic a euei@fub.edu

Us hi esperem!

 

Conferències ja realitzades

  • Dijous 16 de febrer: “Planificar per competències” a càrrec d’en David Vilalta.
    En David Vilalta, mestre amb un llarg i reconegut itinerari professional, treballa actualment a la unitat de formació permanent de l’ICE de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i també fa classe de Didàctica de coneixement del medi natural i social al grau d’Educació Infantil. En David, que es defineix a sí mateix com un mestre que se sent compromès amb la feina, les companyes i els companys per fer una educació pública d’alta qualitat, ha coordinat el llibre “Competències: una oportunitat per repensar l’escola” (2010) i ha publicat nombrosos articles en revistes d’educació com “Es el tiempo que has perdido con la rosa, lo que la hace tan importante” (2011) de la revista Aula de Innovación Educativa, “Las escuelas de nueva creación: un reto de futuro para la educación en nuestro país” (2008) de la revista Aula d’Infantil, “Queremos hacer maquetas porque es chulo y divertido” (2004) de la revista Uno, Didáctica de las Matermáticas y “La cuarta dimensión” (2004) de la revista Aula de Innovación Educativa.

(Per a més informació a consulteu el web: http://dvilaltamurillo.com/)

  • Dimecres 28 de març: “La construcció del significat: creativitat i comunicació” a càrrec d’en Daniel Cassany.
    Daniel Cassany és professor i investigador en Anàlisi del Discurs del Departament de Traducció i Ciències del Llenguatge, a la Universitat Pompeu Fabra. És llicenciat en Filologia Catalana i doctor en Didàctica de la llengua. Ha publicat més de 12 monografies sobre comunicació escrita i ensenyament de la llengua, en català, castellà i portuguès, com “Descriure escriure” (1987); “La cuina de l’escriptura” (1993); “Reparar l’escriptura” (1993); “Construir l’escriptura” (1999); “Rere les línies” (2006); “Taller de textos” (2006), “Esmolar l’eina” (2007), “Para ser letrados” (2009) i “Ensenyar llengua” (1993, en coautoria), reeditats en diverses ocasions a Espanya i a Amèrica. Ha publicat uns 100 textos entre articles científics en butlletins i actes en congressos, també en anglès i francès. Forma part del consell assessor de 15 revistes científiques de lletres, humanitats, socials i ensenyament en l’àmbit català i hispà. Ha estat professor invitat en universitats i institucions de més de 25 països a Europa, Amèrica i Àsia. Ha col·laborat amb els ministeris d’educació de Catalunya, Galícia, Euskadi, Espanya, Argentina, Xile i Mèxic, en programes de promoció de la lectura i l’escriptura. Des de 2004 dirigeix el grup de recerca sobre Literacitat crítica.

(Per a més informació consulteu el web: http://www.upf.edu/pdi/daniel_cassany/pres/)

 

Recordeu que totes aquestes conferències són sempre obertes al públic però agrairíem que confirméssiu la vostra assistència per correu electrònic a euei@fub.edu

Us hi esperem!

One Reply to “III Cicle Obert de Conferències Educatives”

Deixa un comentari