Llegir ens fa més….

Més lliures, més sàvies, més oberts al món, més respectuoses amb l’altre, més reflexius amb un mateix…. llegir ens fa millors persones. A l’escola El Vinyet de Solsona tenen sempre un espai agradable a disposició  per gaudir lliurement de la lectura.

Sant Jordi i el drac, la Rínxols d’Or i els seus óssos, en Patufet… personatges que formen part de les nostres vides. Benvinguts, passeu, passeu…

El plaer de llegir
La Kiani i l’Adrià són la imatge del benestar, de la felicitat quotidiana sense pretensions. En una situació còmode i relaxada, comparteixen un producte cultural que els uneix i els aporta significat: miren junts un conte.

Per les persones adultes, la lectura és una activitat estrictament individual, encara que necessitem compartir allò que pensem sobre el que llegim. Pels aprenents de lector, llegir és una activitat molt més rica en companyia: la presència de l’altre ajuda a trobar sentit, a entendre, a imaginar….

Històries de vida, una vida d’històries
Som éssers narratius, que pensem en seqüències d’esdeveniments que connectem amb lògiques diverses. L’aula és una entitat on es narren històries, unes de pròpies, que anem teixint amb les nostres relacions i fets compartits,  i d’altres que deriven del nostre llegat cultural tradicional. Contes, llegendes, poemes… acosten els nostres nens i nenes al que som com a societat.

L’escola no pot penalitzar un acte tan valuós amb la imposició sistemàtica de treballs repetitius sense sentit associats a la lectura.


I el currículum diu:
Escolta i comprensió de narracions, contes, cançons, llegendes, poesies, endevinalles i dites, tradicionals i contemporànies, com a font de plaer i d’aprenentatge.

Ús de llibres per imaginar, informar-se, divertir-se, estar bé.

Accés a l’arxiu en PDF.
Acceso al archivo en PDF.

Leave a Reply