Amarats de cultura

L’escola Marcel.lí Domingo de Tivissa, conscient de la importància de l’entorn cultural, organitza amb regularitat visites d’autors de reconegut prestigi. Un recull d’obres de l’Enric Larreula en el marc d’una biblioteca dotada amb molta cura és la guspira que encén l’interès dels nens i nenes per conèixer-lo millor com a autor i com a persona.

Converses sobre com escriure i escriure bé, un procés de modelització important per aprendre.

Aprendre dels que saben
Convidar experts en qualsevol àmbit ens ajuda a conèixer com pensen, senten i actuen les persones del nostre entorn. Escriptors, dibuixants, ceramistes, arquitectes, músics, artistes i artesans diversos, qualsevol persona que fa bon ús del seu saber i saber fer per a crear, ens pot ajudar a entendre el llarg recorregut amagat en un procés creador.

El plaer d’escriure
La visita d’un escriptor de reconegut prestigi, que ens explica què el motiva a escriure, quin és el sentit que vol donar a l’obra, què vol comunicar i com s’ho fa per acabar plasmant-ho en paraules, fa evident que escriure pot ser un plaer. Però podrem gaudir de l’escriptura si només escrivim per escriure i sense res a dir?

Artistes vius!
Una mestra en el context d’una audició a classe, pregunta als seus nens i nenes si voldran ser músics de grans. Una nena fa que no amb el cap. A instàncies de  la mestra, la nena explica que no vol ser músic “perquè tots són morts”!!!.

Combinar artistes clàssics i actuals és bàsic per donar una visió més complerta de la cultura. I els artistes actuals ofereixen l’avantatge que els podem convidar a venir.

I el currículum diu….
La competència literària fa que les nenes i els nens puguin comprendre millor el món que els envolta, les altres persones i a sí mateixos a través de la lectura d’obres de qualitat i del contacte amb tot tipus de construccions de la cultura tradicional.

Accés a l’arxiu en PDF.

Leave a Reply