Iniciem el II Cicle Obert de Conferències Educatives

Des dels Estudis d’Educació Infantil de la FUB iniciem aquest proper dimecres 11 de maig el II Cicle Obert de Conferències Educatives (Cicle 2010-2011) a les 18h a la Sala d’Actes de la FUB.

A continuació us detallem les dates i títols de les conferències i els noms dels quatre ponents que, com veureu, són tots ells persones d’especial rellevància en el món de l’educació:

  • Dimecres 11 de maig: “Escoltar els infants per ser millors adults” a càrrec d’en David Altimir.

En David Altimir és mestre d’Educació Infantil per la Universitat de Vic i durant els seus anys d’estudiant va conèixer de primera mà el projecte educatiu de Reggio Emilia a Itàlia. Més tard va col.laborar amb Reggio Children durant 2 anys i després va estar 10 anys en les escoles catalanes del sud de Perpinyà, a França. Autor del llibre “Com escoltar els infants” de la col.lecció Temes d’Infància, actualment és secretari i col.laborador de l’Associació de Mestres Rosa Sensat i membre del Consell de Redacció de la revista Infància.

Per a més informació: www. rosasensat.org

  • Dijous 26 de maig: “Els marges de la moral, una mirada ètica a l’educació a càrrec d’en Joan Carles Mèlich.

En Joan Carles Mèlich és llicenciat en Filosofia i Doctor en Ciències de l’Educació amb una tesi doctoral sobre antropologia pedagògica de les “situacions-límit”. Actualment és professor titular d’Antropologia i Filosofia de l’Educació a la Universitat Autònoma de Barcelona i autor de més de 10 llibres entre els que destaquen “Antropología simbólica y acción educativa” (1996), “Totalitarismo y fecundidad” (1998) o “Transformaciones. Tres ensayos de filosofía de la educación” (2006).

  • Dimecres 8 de juny: “Necessito temps! Temps per a l’educació, temps per a la vida” a càrrec de Joan Domènech.

En Joan Domènech és mestre, director de l’Escola Fructuós Gelabert de Barcelona, membre de la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica i autor del llibre “Elogi a l’educació lenta”. Amb aquesta obra, que ha tingut força èxit i ha generat debat en la comunitat educativa, Domènech defensa la idea d’educar en lentitud a les escoles, sense que la tirania del temps marqui tots els passos. L’autor considera que l’educació és per sí mateixa una activitat lenta que requereix d’un temps necessari per a ésser realitzada i que molt sovint depèn de les persones que en són objecte.

Per a més informació: http://joandf.blogspot.com/

Recordeu que totes aquestes conferències són sempre obertes al públic però agrairíem que confirméssiu al vostra assistència per correu electrònic a educacio.infantil@fub.edu

Us hi esperem!

Leave a Reply