Quan no es comença amb bon peu a les xarxes socials

Hi han moltes empreses que avui dia, encara pensen que les xarxes socials són gratuïtes, perquè obrir una pàgina a Facebook és gratuït, obrir un perfil a Twitter també ho és, i el mateix en altres xarxes socials.

Aquestes empreses redes-sociales-empresassón les típiques que estan a Facebook, Twitter o Linkedin perquè tothom ho està, sense tenir definits uns objectius clars, sense saber què volen fer a cadascuna de les xarxes en les quals estan presents. Simplement hi són, perquè el veí ho està i a més, com que donar-se d’alta és gratis, doncs perquè perdre l’oportunitat d’aprofitar-ho. I un cop dins, oberta la pàgina o el perfil, a falta d’estratègia, ve quan es queixen o afirmen sense solta ni volta, que les xarxes socials no serveixen per a res.

Aquestes empreses, són les que sense adonar-se’n,  per la seva forma de procedir, s’estan quedant enrere, estan desaprofitant la gran oportunitat que les xarxes socials els ofereixen.

Abans de començar,  l’empresa ha de tenir molt clar que estar present a les xarxes socials ha de ser una cosa constant, que haurà d’interactuar amb els seus clients o potencials clients, que haurà d’esbrinar què és el que ells realment volen de l’empresa o la marca , que els haurà d’escoltar, que haurà d’estar 24h/7dies i haurà d’esforçar-se per compartir contingut útil i interessant per als seus usuaris. Estar presents a les xarxes socials no significa augmentar vendes d’immediat, sinó que és un procés llarg i costos. Per això, haurà de destinar uns recursos i avui dia, amb la situació actual, moltes empreses no en disposen.
Moltes empreses , encarreguen la gestió de les xarxes socials a personal intern de l’empresa, que ja de per si van prou saturats, i ara els ve a sobre una altra tasca més de la que ocupar-se, quan ni tan sols tenen temps d’acabar amb les seves activitats diàries. Aquí comença el gran error, sumar-ho com una tasca més sense treure-li pes en altres. Al final, el que passa, és que no hi ha continuïtat.

Altres empreses decideixen externalitzar aquest servei, però enlloc de cercar un professional que pugui avalar la seva experiència, opten per agafar el cosí de la germana de comptabilitat, que sap com funciona el Facebook i a més és molt econòmic. Però malauradament, no sol ser un professional amb una estratègia definida i amb suficient creativitat per poder captar audiència, i amb poc temps, la pàgina quedarà en l’oblit.

Si l’empresa això no ho té clar o no disposa de recursos necessaris per a realitzar aquesta activitat professionalment, millor no estar present. Una pàgina o perfil d’empresa , on no hi ha activitat és pitjor que no tenir-la.
 
Si es vol començar amb bon peu a les xarxes socials, primerament caldrà tenir clar tots els valors 2.0 (connectivitat, proximitat, compromís, honestedat, etc), i després tenir clars els objectius i pressupost. A partir d’aquí , ja es pot definir una estratègia i iniciar l’activitat a les xarxes socials de manera eficient i amb èxit.

Eva Castilla Álvarez. Professora col·laboradora del Grau en Gestió d’Empreses de la FUB. Consultora en màrqueting digital.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.