Grup de treball “Educació Científica Inclusiva”

Teniu ganes d’aprofundir en com posar a l’abast de tots els infants una educació científica de qualitat?

Mestres, educadores, personal educatiu de museus i centres de ciència, responsables de líving labs…. ens interessa posar en contacte tots els professionals amb interès per acostar l’educació cientfica a tota la comunitat.

El grup de treball està vinculat al projecte europeu #H2020 liderat per UManresa-FUBCommunities for Sciences (C4S) -Towards Promoting an Inclusive Approach in Science Education” que, entre d’altres temes, reflexionarà sobre:

  • Com promoure que els infants descobreixin el món i desenvolupin processos d’indagació basats en l’experimentació i els processos científics
  • Quan la ciència discrimina? Aplicacions pràctiques i materials didàctics per una pedagogia de la ciència inclusiva i diversa
  • Aprendre ciència apropant-nos a altres llenguatges expressius (art, cos,…)
  • Materials didàctics específics pels infants per conscienciar sobre pràctiques discriminatòries de gènere, racistes, capacitistes, etc
  • Apropar els infants a científiques i científics en actiu de diverses comunitats i entorns mitjançant diverses activitats de divulgació conjuntes.

Hores de durada: 40 hores (20 presencials i 20 no presencials).

Dates de realització de l’activitat: 2n dimecres de cada mes
11 novembre de 2020
13 gener de 2021
10 febrer de 2021
10 març de 2021
14 abril de 2021
12 maig de 2021
9 juny de 2021

S’inclourà un dissabte de sortida de camp si les condicions ho permeten.

Horari de l’activitat: Dimecres de 18h-20h

Acreditació
El grup de treball està inclòs dins del pla de formació del professorat del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya. Per a obtenir el certificat de 40 hores cal:

  • Participació activa  i compromís en les propostes sorgides del grup, amb l’elaboració, implementació, seguiment i documentació d’una proposta de ciència inclusiva.
  • Participació mínima del 80% de sessions

Coordinador:
Gabriel Lemkow Tovias, Doctor en Filosofia. Professor de l’assignatura Evolució de l’Educació Contemporània i del Master en Neuroeducació (Umanresa): Membre del Lab 0_6: Centre de descoberta, recerca i documentació per a l’educació científica a les primeres edats. IP del projecte Horizon2020 “Communities for Sciences – Towards Promoting an inclusive Approach in Science Education”

INSCRIPCIONS AQUÍ [>]

 

 

 

 


Aquest projecte ha rebut finançament del programa de recerca i innovació de la Unió Europea Horizon 2020 en el marc del conveni de subvenció núm. 872104.

 

L’expertesa del Lab 0-6 en l’educació científica

La posada en marxa del projecte té com a punt de partida l’expertesa dels docents del grau en Mestre d’Educació Infantil de la Facultat de Ciències Socials de Manresa i més concretament, del professorat i educadores vinculades al Lab 0_6: Centre de Descoberta, Recerca i Documentació per a l’educació científica en les primeres edats. Un centre creat per promoure l’educació científica en l’etapa 0-6, la formació del professorat de les primeres etapes educatives i la recerca sobre l’aprenentatge científic a les primeres edats. Aquesta recerca es desenvolupa en el marc del Grup de Recerca en Educació, Neurociència, Experimentació i Aprenentatge (GRENEA), que indaga en els processos d’aprenentatge vinculats a l’experimentació dels infants i la recerca a través de l’acció interactiva amb l’entorn, els materials, els seus iguals i els adults referents, a més de tenir en compte altres factors que poden fomentar o desincentivar els processos d’aprenentatge. El Lab 0_6 rep anualment la visita d’uns 7.000 infants, que participen en les activitats en grups escolars o en família. A més, el funcionament del centre ha estat motiu d’interès arreu del món i els seus impulsors, docents de la universitat, han participat en intercanvis internacionals i congressos tant a Europa com a Llatinoamèrica per explicar-ne el model i el funcionament.


Deixa un comentari