Donar espai a la calma com a guia cap a l’autonomia

El temps dels infants és un temps que demana calma i respecte pels diferents ritmes individuals. Reflexionar sobre el concepte d’autonomia, demana repensar la concepció d’infant per tal de conèixer els processos que viuen els infants. Deixar temps i donar espai a la calma ajudarà als infants a ser protagonistes d’aquests processos i ens permetrà a les persones que acompanyem, la possibilitat d’observar i recolzar a cada infant.

El Curs Donar espai a la calma com a guia cap a l’autonomia pretén ser un espai de reflexió sobre la vida quotidiana dels infants i el seu valor educatiu, per aprofundir en una pedagogia plenament respectuosa amb els infants. Al mateix temps pretén oferir eines i recursos que puguin ajudar a cada persona a aplicar la reflexió individual a la seva vida professional. La dinàmica de les sessions serà variada i alternarà lectures de petits textos per despertar el debat col·lectiu; amb presentació de materials, recursos i experiències reals dins l’escola bressol.

– Concepció d’infant
– Processos de maduració, creixement i aprenentatge dels infants
– Concepte d’autonomia
– La tasca de la persona adulta en la vida quotidiana
– La organització dels temps que afavoreixin la calma

ALIDÉ TREMOLEDA I PANYELLA
Educadora i coordinadora de Malaika joc i formació, assessora i formadora de professionals de la petita infància. Realitzant la formació de pedagoga Pikler a l’institut Pikler-Lòczy de Budapest. La meva experiència professional va començar a l’EB municipal JMCèspedes, de Sant Adrià del Besós, creant aquest projecte vaig aprofundir en la concepció d’infància i, per tant a reflexionar sobre quin és el nostre paper a l’hora d’acompanyar, reflexions que em segueixen acompanyant i fan de motor de la meva tasca de recerca com a professional.

EVA SARGATAL DANÉS
Mestra d’educació infantil i postgrau d’aprofundiment en primera infància a la UB. Més de 18 anys d’experiència com a educadora d’escola bressol. Investigo tot el que fa referència a la primera infància a partir de la observació directe dels infants a l’escola bressol, a través del joc, les relacions o els moments de vida quotidiana. Per mi l’educació és formació, dubte, debat i compartint es quan més podem aprendre. Acompanyo equips en els seus processos de reflexió i canvi i ofereixo cursos de formació a mestres i educadors, una oportunitat que m’ha permès aprendre molt dels equips de mestres. Professora del cicle formatiu de grau superior d’Educació Infantil a la Universitat de Manresa. Crec fermament en una educació de qualitat a la primera infància i intento donar-hi veu a través dels diferents grups dels quals participo: Vinculada a l’associació de mestres Rosa Sensat. Membre del consell de redacció de la revista Infància. Membre del grup 0-3 de L’ICE de la UAB. Coordinadora del grup de treball de Rosa Sensat a la Garrotxa sobre la petita infància.

___
ADREÇAT A

La formació va adreçada a persones interessades i/o vinculades a la primera infància, ja siguin educadores, mestres, famílies i un llarg etc.
La formació parteix de l’experiència amb infants entre els 0 i els 3 anys, però no per això queden excloses persones provinents d’altres etapes educatives.
No es fa necessari tenir coneixements previs ni estudis de cap tipus per participar a la formació.
___
DURADA
20 hores (15 hores presencials i 5 hores de treball personal en 5 sessions).
___
CALENDARI
8 i 22 de gener de 2020, de 17.30 a 20.30 h
5 i 19 de febrer de 2020, de 17.30 a 20.30 h
11 de març de 2020, de 17.30 a 20.30 h
___
LLOC
UManresa – Fundació Universitària del Bages
(Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya)
Av. Universitària, 4-6
08242 Manresa (Barcelona)

___
ACREDITACIÓ
El curs està inclòs dins del pla de formació del professorat del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya.
___
PREU
66 euros

___
INSCRIPCIONS AQUÍ [>]

Leave a Reply