Contrastar la pràctica

Un equip jove i amb empenta lidera la reflexió i el canvi permanent a la llar d’infants Rexics de Canet de Fals (Fonollosa, Bages), escola 0-3 que pren el compromís conscient de ser centre de pràctiques i d’implicar les educadores en la formació de les futures mestres i en la pròpia formació com a element bàsic per a la reflexió sobre la pràctica. La relació constant entre universitat i escola és necessària i àmpliament beneficiosa per a tothom, però sobretot per l’educació dels infants.

Curiositat, interès, preguntes, acció, idees, emoció!
Curiositat, interès, preguntes, acció, idees, emoció!

Experiències positives d’aprenentatge

Proveir als nostres nens i nenes d’experiència positives d’aprenentatge, és a dir, posar al seu abast un entorn ric i estimulant basat en acostar-los la realitat de manera provocadora és fonamental des de les primeres edats. L’escola hauria de mantenir la relació de les persones amb l’aprenentatge tal com ens correspon per naturalesa com a éssers humans: una relació intensa d’amor i passió al llarg de la vida.

Llum i ombres

La naturalesa de la llum és un tema que ha fascinat la humanitat des de sempre. Així, veiem repetidament que els nens i nenes es pregunten, amb paraules o amb accions: puc atrapar la llum? Em puc separar de l’ombra? Hi ha ombra dins d’una altra ombra?. La confluència entre els interessos dels infants i les intencions educatives dels adults porta a aprenentatges complexos de manera natural.

I el currículum diu….

Els infants són curiosos per naturalesa, des de ben aviat inicien l’exploració del seu entorn, a partir dels objectes que troben a prop seu i de les reaccions que, sovint involuntàriament, provoquen en els adults que estan al seu voltant. Senten gran curiositat per totes les coses i exploren tot allò que els cau a les mans.

Accés a l’arxiu en PDF >
Acceso al archivo en PDF >

Deixa un comentari