Art a la natura

Els infants d’educació infantil 5 anys de l’escola La trama de Sabadell recreen l’acostament artístic a la natura de l’escultor Andy Goldsworthy, que han conegut a través de la pel·lícula Ríos y mareas. A l’aula han estat treballant amb diferents materials, però avui fan l’esperada sortida al bosc amb la intenció de crear les seves pròpies obres.

La naturalesa inspira
La realitat ofereix un suport immillorable per a treballar l’esperit artístic i creatiu. Fulles de textures contradictòries i colors diversos, troncs de formes insinuants, tiges que enllacen i uneixen, pedres, terra, són elements que ajuden i inspiren la creació i suggereixen infinites possibilitats de composició que els infants poden anar fent i desfent.

Instal·lacions efímeres
Al final del dia, en la passejada de tornada cap a l’autobús, els infants disfruten del reconeixement d’algunes de les instal·lacions que acaben de fer… que emocionant compartir-les només per uns instants amb tothom !

En una societat on tot ho volem tenir controlat i plasmat en resultats físics concrets, crear únicament pel plaer de crear i de contemplar l’obra feta, amb la consciència que serà efímera i desapareixerà aviat, ofereix un contrast important per aprendre a donar nous valors a la vida.

Espais d’intimitat
La creació requereix un temps calmat i un espai tranquil, condicions difícils d’aconseguir amb els nostres grups de 25. L’amplitud del bosc, l’acord necessari sobre els límits i l’ajut de pares i mares acompanyants amb els quals s’ha pactat prèviament l’actitud que n’esperem, permet que els infants puguin dur a terme lliurement amb el grup que han triat i sense interferències la seva instal·lació. Cal tenir confiança: tot pot funcionar malgrat no estigui sota el nostre control directe.

I el currículum diu:

 

  • Sensibilitat i interès per l’escolta, l’observació i l’exploració de les possibilitats sonores, simbòliques, cinètiques i plàstiques d’elements de l’entorn.
  • Expressió de les pròpies emocions per mitjà dels diferents llenguatges: corporal, plàstic, musical i verbal.

Foto: Montse Padern

Accés a l’article en català

Accés a l’article en castellà

Deixa un comentari