Últim dia de Campus.

Mireu què hem trobat al pati! És un mineral? Un vidre? Gel?

En parlem i fem les nostres hipòtesis: no pot ser gel perquè es desfaria; un mineral no pot ser perquè els minerals no surten al pati; és una pedra de color blanc i transparent;  a l’entrada del Lab hi ha una pedra semblant però molt més grossa! La mirem i la toquem.

La tastem i és salada! És una pedra de sal?

Comparem diverses “pedres”, la que hem trobat al pati, les que tenim a la taula de minerals, la de l’entrada del Lab… i arribem a la conclusió que allò que hem trobat al pati és un tros de vidre! No s’assembla de res a totes les altres pedres que tenim.

Hem passat una setmana fantàstica! Des del Campus Umanresa us volem desitjar una bona entrada de curs. No pareu mai d’experimentar i d’aprendre!

Equip del Campus.


Anem al Museu de la Tècnica de Manresa

Al Museu de la Tècnica de Manresa hi havia propostes de joc molt interessants.

Hem jugat, gaudit i reflexionat sobre tot allò que hem fet.

Comencem amb una petita presentació sobre les normes del Museu i quines expectatives teníem d’aquesta sortida.

Ens expliquen que fa molts anys aquest Museu era un dipòsit on hi guardaven l’aigua.


i després…Comencem a explorar i experimentar!

Serem capaços de construir el pont? Fem un gran treball en equip aportant idees i contrastant opinions.

 

I després d’una bona estona de descoberta, fem una rotllana final analitzant totes les propostes amb les quals hem estat jugant.

Hem tingut temps per parlar-ne, discutir idees, debatre-les, i explicar què és el més interessant que hem fet.


Una sortida molt interessant per gaudir i aprendre!

Experimentem al Lab 0_6

Avui després d’esmorzar ens hem quedat jugant i experimentant al Lab.

Proposant-nos reptes sempre gaudim mentre aprenem!

Us imagineu amb què han fet aquesta torre tan alta? Fixeu-vos-hi!

Quin circuit anirà millor perquè el cotxe arribi més lluny?

Construïm i intentem passar la bola entre les peces sense que se’ns escapi.


Obrirem el calaix?

Provem diferents recorreguts amb la bola, i amb diferents boles.


Mantenim l’equilibri?

Els imants no s’enganxen… què està passant?


Totes les boles es poden moure sense tocar-les?

I és que al Campus som un equip, els grans ajuden i els més xics gaudeixen sentint-se recolzats pels seus companys.

l

 

Al Campus juguem, experimentem, gaudim i aprenem!

Comencem el Campus de Setembre!

Després de les vacances d’estiu, tornem amb ganes i il.lusió per començar una nova setmana de Campus. Hem fet una petita presentació tant dels companys, com els mestres i dels espais en què ens mourem durant aquesta setmana.

 Sortim a l’espai exterior i comencem a relacionar-nos els uns amb els altres en petits grups.

Fem un cordill per intentar transportar la roda!

Trobem petits animalons amagats a la terra.

I després d’esmorzar anem a la sala d’art de la universitat a fer el nostre distintiu pel calaixet del Lab.

Últim dia de Campus d’estiu

Avui és l’últim dia de Campus d’estiu i al bosquet de Sant Fruitós ens ho hem passat pipa tirant-nos per la tirolina, o fent jocs a la gespa.

I quan hem tornat al Lab ens esperava una sorpresa! El David, la Montse i la Raquel ens havien preparat uns gelats boníssims!Aquests dies al Campus hem rigut, jugat, ballat, investigat i experimentat molt! I també hem conegut nous amics i amigues amb qui hem compartit molts bons moments.

Molt bon estiu a tothom i no perdeu mai les ganes d’aprendre!

Equip del Campus.

Visitem la Biblioteca de l’Ateneu

Com cada setmana, l’Anna ens esperava amb els braços oberts! Primer de tot hem fet una mica de recordatori sobre el procés que hem de seguir per agafar i tornar contes de la biblioteca, i després hem baixat a la part infantil i on hi havia un munt de contes relacionats amb el moviment!

Us recomanem aquests contes, que són molt originals i divertits.

Ens encanta que ens expliquin contes!

També hem gaudit de la lectura lliurement.

Des del Campus volem donar les gràcies a la biblioteca de l’Ateneu per tenir-nos preparats cada setmana contes relacionats amb la nostra temàtica, i cuidar-nos tan i tan bé!

Continuem jugant i aprenent.

Al Lab no parem de jugar i aprendre. Mireu!

Aconseguim mantenir l’equilibri del plat.

Col·loquem les peces de forma estratègica.

Tenim interès per escriure.


I mirem fascinats a través de la lupa.

Relacionem les caques amb els seus animals.

I sempre divertint-nos, compartint xerrades, rialles i molts bons moments!

I també ballem al ritme de les cançons que més ens agraden!

Però també trobem moments per relaxar-nos i deixar volar la imaginació.

 

Hem parlat del nostre cor, ja que la Marina tenia curiositat per saber com era realment el nostre cor, i han sortit reflexions molt interessants que han dit els nens i nenes:

-El cor és el més important del nostre cos, si el cor es mor, nosaltres també. 

El senyor esquelet que tenim a l’entrada no té cor perquè està mort. 

-Un cor només el tenen les persones vives, i l’esquelet no està viu. Només té ossos. Però jo sé que hi ha cors que funcionen encara que no estiguin al nostre cos.

El cor està al mig, però una miqueta a la banda esquerra.

Si tinguéssim un senyor esquelet amb músculs, també tindria cor, perquè el cor és un múscul. Però si té músculs ja no serà un esqueleeeet!!!!

Demà, continuem!

 

 

Comencem la setmana del moviment.

Bon dia,

Comencem la última setmana de Campus amb nous companys, i res millor per celebrar-ho que preparant un bon esmorzar i fer una mica de conversa per conèixer-nos tots millor.

Com ens agrada rentar els plats.

Després hem anat a l’aula d’art a fer la nostra obra.

I quan hem tornat al Lab, hi havia noves propostes relacionades amb el moviment.

Mireu quina torre més alta! Hem aconseguit fer una torre fins al sostre amb mooolt d’equilibri.

Com ho podem fer per posar totes les peces als forats?

I al Lab els reptes continuen!

Res millor que fer passar la calor amb jocs d’aigua. Serem capaços de fer aigua de colors?

Com ho podem fer si volem que bola baixi pel tercer forat?

Anem al Món Sant Benet.

Aquesta setmana, a la Fundació Alícia (Ali:alimentació, Cia: ciència), fem el taller d’entrepans extravagants, una nova forma de preparar-nos súper entrepans de manera saludable i sense embotit. 

Després d’esmorzar, ha arribat la Mireia de la Fundació Alícia i ens ha explicat una història fascinant:

“Aquí a Alícia treballa una cuinera molt famosa que es diu Júlia Verd i ella es va inventar uns entrepans diferents i això li ha permès viatjar per tot el món. Com que aquests dies no ha estat per aquí, el Pere ha volgut endreçar i netejar el rebost dels aliments, però ara està preocupat i trist. Sabeu per què? Doncs es veu que quan va treure tots els aliments no es va fixar on anava cadascun d’ells i ara està molt perdut”.

I és aquí on comença l’aventura, ja que tots els nens i nenes hem volgut ajudar-lo endreçant els aliments al rebost, classificant-los segons la seva procedència: làctics, farines i fruites.

 

I sabeu què? Quan ho teníem tot endreçat, la Júlia ens ha enviat un missatge molt emocionant… ens ha donat les gràcies per ordenar el seu rebost i com a agraïment ens ha enviat una caixa amb les seves receptes!

Ens rentem les mans i… Som-hi! preparats per cuinar!

Mmm…ens ha quedat molt i molt bo!

Segur que a casa voldreu fer la recepta.

Fem “fondue” de xocolata amb fruites.

Ens agrada molt cuinar, i per això avui ens preparem un súper esmorzar: fondue de xocolata (blanca i negra) amb fruites. Mmmmmm…..

I després continuem investigant al Lab 0_6 amb les propostes relacionades amb l’aire.

Després de jugar una estona, en parlem i reflexionem sobre el que ha passat: totes les pilotes es movien? Per què? Quin bufador anava millor? Han sortit respostes molt interessants!